رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه هرمزگان از افزایش سطح روابط خارجی استان خبر داد:

همکاری هرمزگان با استان های کشور ایتالیا، افغانستان، چین 


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست مجازی هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و همچنین فعالان اقتصادی استان با خارج از مرزهای استان و کشور خبر داد. این اتفاق، ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی بندرعباس را به هفت کشور افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل صبح ساحل، «سعید شعبان»، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گفتگو با رسانه‌ها گفت: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر توسعه روابط خارجی استان هرمزگان با سایر کشورها، طی پنج ماه گذشته با مساعدت وزارت امور خارجه به خصوص نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ایتالیا، افغانستان و چین زمینه برگزاری نشست مجازی هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و همچنین فعالان اقتصادی استان با خارج از مرزهای استان و کشور فراهم شد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه هرمزگان در ادامه گفتدر حال حاضر یک پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری‌های استانی با استان «فریولی ونتزیا جولیا ایتالیا» تنظیم گردیده که مراحل اداری آن در استانداری در حال طی شدن بوده و حوزه‌های مختلف استان از قبیل شیلات، جهاد کشاورزی، گردشگری، شهرداری‌ها را شامل می‌شود. همچنین دو تفاهم نامه همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی «هرات»  در کشور افغانستان  و «نینگبو» در کشور چین تهیه شده است

سعید شعبان با اشاره به اینکه  تجار و بازرگانان دو کشور به صورت مستیقم با یکدیگر ارتباط خواهند داشت تصریح کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه‌ها بین 2 الی 5 سال می‌باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه هرمزگان در رابطه با شرایط کرونا گفت: به رغم شرایط و بحران کرونا در اکثر کشورهای جهان و محدودیت‌های موجود جهت مبادله هیات های مختلف اقتصادی و تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس که نقش بستر سازی و تسهیل گری دارد موفق گردیده بستر مناسبی جهت شناساندن ظرفیت‌های استان و معرفی و ارتباط بازرگانان و فعالان اقتصادی استان را به صورت رسمی با خارج از کشور فراهم نماید به گونه‌ای که تا هفته اول اسفند سال جاری، ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی بندرعباس افزایش یافته و به 7 کشور می‌رسد که امار بسیار خوبی در روابط تجاری استان در شرایط فعلی کشور به شمار می‌رود.

سعید شعبان در رابطه با سرمایه گذران و فعالان اقتصادی در هرمزگان گفت: استان هرمزگان جذابیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی دارد و ضروری است اقدامات مربوط به روابط خارجی استان متناسب با ظرفیت‌های استان، رعایت پروتکل‌های بین المللی صورت پذیرد. در این زمینه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی که جایگاه بین المللی دارد نقش تعیین کننده‌ای در روابط خارجی استان ایفا می‌نماید .خوشبختانه هیات رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از تجار خوش نام، با تجربه بوده و به این نقش کاملاً واقف است.

 در پایان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس از حمایت‌های استاندار هرمزگان، وزارت امور خارجه و همکاری سازمان‌های اقتصادی استان به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است که نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس در حال رایزنی با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده و برنامه‌های بسیاری جهت ارتباط اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها طراحی نموده که بدلیل فشردگی برنامه‌های جاری اتاق بازرگانی بندرعباس و همچنین نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال قابل اجرا نبوده و به سال جدید موکول شده است. این حجم برنامه‌ها می‌تواند بیانگر علاقه طرف‌های خارجی به برقراری ارتباط با تجار استان هرمزگان، نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در بستر سازی و همچنین اجرای برنامه‌های مناسب و هدفمند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در معرفی توانمندیهای استان دانست.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها