معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان:

بیش‌از ۵۱ هزار کودک غربالگری بینایی شدند



معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: ۵۱ هزارو ۴۸۲ کودک از اواخر مرداد امسال تا کنون در طرح غربالگری بینایی مورد معاینه قرار گرفته اند.

یه گزارش صبح ساحل، «سامیه جهانشاهی»،معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: افزون بر ۲ هزار ۹۴۲ کودک در این استان به سطح دوم تخصصی ارجاع یافته‌اند که براساس طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان امسال کودکان ۳ تا ۶ سال نیز غربالگری می‌شوند.

وی، هدف از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم را پیشگیری، کشف و مداخله به هنگام اختلالات بینایی،کاهش بروز تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با حداقل رساندن خطر انتقال بیماری کووید ۱۹ در کودکان ۳-۶ سال "عنوان کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت شهرستان‌ها از نظر احتمال خطر شیوع کووید ۱۹ و هم‌چنین جهت به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری در سال‌جاری با دستگاه عیوب انکسار و شهرستان‌هایی که زرد و یا سفید هستند با رعایت پر وتکل بهداشتی با Eچارت نیز انجام می‌شود.

جهانشاهی با بیان اینکه سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می‌شود، به خانواده‌ها توصیه کرد: در صورت بروز علایمی مثل تب، لرز، سرفه،گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا، قبل از مراجعه به پایگاه‌ها، خودارزیابی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مادران در صورت وجود هریک از علایم در کودکان خود از مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی خودداری کرده و غربالگری کودکان خود را را حداقل به ۲ هفته به تعویق بیندازند.  

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: والدین برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود و یا به سایت بهزیستی استان  به آدرس hormozganbeh.ir  مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها