ابتلای 6 هزار و 200 نفر از کادر اورژانس کشور به کرونا



رئیس سازمان اورژانس کشور از شهادت ۹ نفر از پرسنل اورژانس بر اثر ابتلا به کرونا در کشور  و ابتلا و بهبود یافتن ۶۲۰۰ نفر هم به این ویروس خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۷۰ پایگاه جدید به سیستم اورژانس کشور اضافه شده است.

همچنین در طرح شهید سلیمانی، ۱۴۰ هزار تخت هتل، مهمانسرا و خوابگاه های شیک و مجهز در کشور برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی آماده شد.

به نوشته ایرنا، رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: تا به امروز شکایت و عدم نارضایتی از خدمات اورژانس ۱۱۵ در یکسال گذشته از خدمات رسانی به بیماران کرونایی از سوی مردم نداشته ایم و پرسنل و تکنسین های اورژانس خدمات ویژه ای را به صورت گسترده و فعال برای مردم انجام داده اند.

افزایش ۴۷ فروند بالگردها اورژانس ۱۱۵ و قرارداد خرید یکهزار موتورلانس بسته شد که به زودی به ناوگان اورژانس اضافه خواهد شداز دیگر طرح های انجام شده است. همچنین قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس را هم با شرکت ایران خودرو دیزل را منعقد کردیم که طی روزهای آینده رسماً اعلام و تا سه یا چهار ماه آینده به ناوگان اضافه می شود. 

وی یادآور شد: راه اندازی اورژانس ریلی و دریایی از خدمات ویژه و اولیه ای بود که در سال گذشته در ایام عید غدیر خم انجام و عملیاتی شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: اکنون ٣٠ درصد ظرفیت دانشگاه های فوریت های پزشکی را خانم ها تشکیل می دهند که این نخستین گروه اورژانس بانوان است که به ظرفیت تکنسین های اورژانس ۱۱۵ اضافه خواهد شد. جذب نیروی انسانی با تقریبا تعداد ۵٣٠٠ نفر در آزمونی که ٢۴ بهمن برگزار می شود نیز در فعالیت های اورژانس قرار گرفته است. 

وی در خصوص فعالیت های اورژانس ۱۱۵ در مقابله با بیماری کرونا نیز افزود: در کرونا فعالیت های گسترده منحصر به فردی اورژانس داشته که دیسپچ(مرکز رادیویی) خود را داشت و به عنوان مسئول قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی پیگیری های لازم انجام و در حدود ٩ سرفصل و اقدام ویژه برای خدمات کرونا انجام شده است.

کولیوند گفت: در سال گذشته خوشبختانه در ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی مردم و سطح تخصصی همکاران هم گام های خوبی برداشتیم و اقدام مهمی که در این سال انجام شد طراحی نرم افزاری بود که برای مکان یابی افرادی که با ما تماس می گیرند صورت گرفت و این باعث شد که هم به محل مورد نظر برسیم و هم سرعت خدمت‌رسانی افزایش پیدا کند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۵۷ هزار و ۸۸۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها