منصور آرامی:

پیگیری برای حل مشکل اسکله نخل ناخدا/ سازمان بنادر این اسکله را تکمیل می‌کند



نماینده مردم بندرعباس گفت: در تازه‌ترین پیگیری برای حل مشکل اسکله نخل ناخدا، قرار شده تا سازمان بنادر نسبت به تکمیل و ایجاد زیربناها در این اسکله اقدام و آن را به بستری برای تردد به جزیره هرمز تبدیل کند.

به گزارش صبح و به نوشته فارس، منصور آرامی اظهار کرد: با پیگیری از سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شده تا اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اقدام به ایجاد و توسعه زیربناهای مورد نیاز فعالیت اسکله نخل ناخدا اقدام کرده و آب و برق و آسفالت و دسترسی به این بندر را کامل کند.

وی افزود: همچنین بنا شد تا امکان پهلوگیری شناورهای مسافری در این اسکله و رمپ‌های لازم برای بهره‌برداری از این اسکله جهت سفر به جزیره هرمز و دیگر امکانات مرتبط با توسعه تفریحی و گردشگری آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت همچنین از راه اندازی یک مرکز آموزش دریانوردی از سوی سازمان بنادر در جزیره هرمز خبر داد و گفت: جزیره هرمز قدمتی تاریخی دارد و توسعه ظرفیت‌های آموزش دریانوردی در این جزیره و بسترسازی برای اشتغال نیروهای انسانی این جزیره در حوزه دریایی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توانیم با پیگیری و انجام آنها شاهد رونق اقتصاد دریامحور برای توسعه این جزیره باشیم.

آرامی ادامه داد: اگر اسکله نخل ناخدا عملیاتی و برای سفر به جزیره هرمز از شرق بندرعباس مهیا شود، می‌توان در مدت زمان کمتری به این جزیره تردد کرد و در عین حال مسافران از طریق مسیر جدیدی بتوانند پس از بحران کرونا به این جزیره سفر کنند که این محدوده دریایی نیز بستر برنامه‌ریزی‌های جدید اقتصادی و گردشگری باشد.

 

ساخت بندرگاه نخل‌ناخدا در سال 90 در ساحل شرقی بندرعباس آغاز شد. این پروژه پرهزینه که حدود 4 کیلومتر است، قرار بود شبیه نخل باشد و مسیر بندرعباس-هرمز را کوتاه‌تر کند. اهدافی که فراموش شد و بندرگاه نخل‌ناخدا، با وعده‌هایی بی‌سرانجام، به پروژه‌ای بلاتکلیف تبدیل و رها شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها