هرمزگان، میزبان بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های کشور شد



استاندار هرمزگان گفت: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور در استان در حال شکل گیری است و در حال حاضر نیز نرخ مشارکت اقتصادی در این منطقه بیش از ۵۰ درصد است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر افزود: بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری های بزرگی که در هرمزگان شکل گرفته، برکات بسیاری را برای این استان به همراه داشته است.
وی بیان داشت: بخشی از درآمدهای این بنگاه‌ها در قالب ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع می‌شود که این امر موجب تغییر و تحول در شهرها و روستاهای استان شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: شرق و غرب هرمزگان نیز با انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حال تحول است و همه این اقدام‌ها، سرمایه بزرگی برای مردم، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
همتی با اشاره به راه اندازی کارخانه‌ها و واحدهای جدید معدنی در هرمزگان گفت: شهرستان بندرخمیر نیز از معادن گچ و سیمان برخوردار است و همچنین با توجه به نیازها، باید کارخانه سیمان هرمزگان در این شهرستان توسعه یابد .
وی به ایفای مسوولیت های اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس در حال احداث است و همچنین ۱۰۰ مدرسه توسط بنگاه های اقتصادی در استان ساخته می‌شود.
همتی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه زیرساخت‌های هرمزگان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان راه‌اندازی شده که طرح استفاده از پساب تصفیه شده بندرعباس در صنایع را اجرایی می‌کند.
 وی گفت: علاوه بر آن پیگیر تشکیل شرکت فرهنگی ورزشی با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان هستیم تا به لحاظ زیرساختی پشتیبانی مناسب را از ورزش هرمزگان داشته باشد.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع ویروس کرونا، عمران و توسعه و پیشرفت در سراسر کشور از جمله هرمزگان با قوت در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: چرخ تولید در حال گردش است و روز به روز قدرت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا افزایش یافته است.
همتی ادامه داد: شاهد هستیم که تنها در استان هرمزگان در دهه فجر سالجاری تعداد هزار و ۱۹ طرح به بهره‌برداری می‌رسد و ایران اسلامی با صلابت رو به جلو گام برمی‌دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها