مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس:

۵۷ درصد کاهش سفرهای دریایی داشته‌ایم



بندر شهید حقانی بندرعباس بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می‌شود و ظرفیت جابجایی همزمان افزون بر چهار هزار نفر را برای سفرهای دریایی دارد. فاصله بندر شهید حقانی تا بندر شهید ذاکری قشم ۱۲٫۳ مایل دریایی برابر با ۲۳ کیلومتر، تا بندر هرمز ۹٫۶ مایل برابر با ۱۸ کیلومتر و تا جزیره لارک ۱۸ مایل دریایی برابر با ۱۳ کیلومتر است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس ، با بیان اینکه با توجه به اعمال محدودیت های انجام شده در سفر به جزایر هرمزگان نیز جواب تست منفی کرونا برای سفر گردشگران به جزایر هرمزگان الزامی شده است، افزود: این موضوع از سوی ستاد مدیریت کرونا استان هرمزگان ابلاغ شده و گردگشران برای استفاده از خدمات بندری و سفر به جزایر از بندرشهید حقانی الزام به نشان دادن جواب تست منفی کرونای خود هستند.

محمد احمدی زاده با بیان اینکه در بندرعباس شش نقطه و یک مرکز در بندرشهید حقانی برای انجام تست PCR و RAPID از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان جانمایی شده است، خاطرنشان کرد: تست های انجام شده تا ۷۲ ساعت اعتبار دارد و ضرورت دارد گردشگران برای انجام سفر جواب تست خود را به اپراتورهای بندرشهید حقانی نمایش دهند.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اشاره به اینکه شهروندان قشم و هرمز و افراد با کار ضروری بدون انجام تست کرونا مجاز به سفر هستند، اضافه کرد: توصیه می کنم گردشگران پیش از مراجعه به بندرشهید حقانی تست کرونای خود را انجام داده تا با کمترین زمان معطلی از خدمات بندری بهره ببرند.

احمدی زاده با بیان اینکه با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی هفته و افزایش سفرها طبق عادت اما در هفته گذشته شاهد بودیم با کاهش جمعیت و گردشگر مواجه هستیم، عنوان کرد: به طور کلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۷ درصد کاهش مسافر همراه بودیم که این موضوع چالش بزرگی برای سرمایه گذاران این حوزه رقم زده است و باید دولت تدبیری برای این موضوع بیندیشد تا بخش خصوصی با مشکلات بیشتری مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی ۳۸ شناور در بندرشهید حقانی مشغول به فعالیت است که با مشکلات پیش آمده در سال گذشته تنها ۲۳ شناور فعال و ۱۵ شناور خارج از سرویس هستند، تصریح کرد: در حال حاضر طبق دستورات ابلاغ شده شناورها با دو سوم ظرفیت فعالیت می کنند که آمار ۱۵۰۰ صندلی برای تردد را رقم زده است.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با بیان اینکه ماسک زدن از ابتدای ورودی به بندر تا زمان اتمام سفر اجباری است، اظهار کرد: در شناورها محلول ضدعفونی قرارداده شده و درب ها با رعایت نکات ایمنی جهت تبادل آب و هوا نیز باز می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تنش در این موضوع در ورودی به بندرشهید حقانی است که تاکنون چند پرسنل درب ورودی به کرونا مبتلا شده اند، افزود: اما در محوطه بندرشهید حقانی و شناورها موردی بعد از فروردین امسال گزارش نشده و نشان دهنده رعایت مناسب دستورالعمل های بهداشتی است.

احمدی زاده در پایان با بیان اینکه به طور حتم در این بین ایراداتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم شهروندان و گردشگران در رعایت دستورالعمل ها و سفری سلامت ما را همراهی کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها