معاون وزیر آموزش و پرورش:

28 درصد دانش آموزان کشور نیازمند تبلت و گوشی هوشمند هستند



معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۲۸ درصد دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند، گفت: تامین این نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

به گزارش صبح ساحل، «سید جواد حسینی»، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در حال حاضر ۷۲ درصد دانش آموزان کشور به شبکه شاد دسترسی دارند و آمایش سرزمینی نشان می دهد که سه میلیون دانش آموز دیگر نیز باید از تجهیزات لازم در این خصوص بهره مند شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تبلت تهیه و توزیع شده و برای تهیه بیش از یک میلیون تبلت نیز تامین اعتبار شده و امروز این تبلت ها نه تنها عدالت آموزشی را محقق می کنند و موجب آموزش با کیفیت می شوند بلکه یکی از چهره های خشن و عینی نابرابری را نیز رفع می کند که این چهره همان منع تحصیلی به دلیل نداشتن ابزار و تجهیزات آموزشی است. حسینی یادآور شد: امروز یک تبلت کار ساخت یک مدرسه ۱۵ میلیاردی، کار یک آزمایشگاه، یک کتابخانه و یک کلاس درس را می کند و یکی از بزرگترین کارهای امروز جامعه تهیه همین ابزار است. معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: قزوین جزو هفت استان برتر در زمینه تهیه تبلت برای دانش آموزان بوده است.

این مسوول یاد آور شد: تامین اعتبار وسایل هوشمند برای تمامی دانش آموزان استثنایی در سطح کشور صورت گرفته است.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش علم در پرورش شخصیت افراد، افزود: اگر در قلمرو اندیشیدن ما اتفاقی بیفتد بدون شک در عمل ما نمایان می شود.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش نهادی است که تمام امور تربیتی را دربرمی گیرد از این حیث از جایگاهی والا و بسیار ویژه برخوردار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است، اظهار کرد: بدون تردید اگر درک این موضوع یعنی هزینه کردن در حوزه تربیت و تعلیم نیروی انسانی برای حاکمیت ها ایجاد شود، موجب توسعه جوامع خواهد شد و در غیر این صورت مسیر توسعه جامعه مسدود می شود.

حسینی افزود: اگر جهان امروز از خشونت و بی عدالتی در رنج است بدون تردید رفع این مشکلات، نهاد آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم مولفه ها در جامعه ایجاد شود بهترین فرصت برای توسعه همین نهاد تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگر جهان امروز از خشونت و بی عدالتی در رنج است بدون تردید رفع این مشکلات با نهاد آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش پرورش نیروی انسانی در پیشرفت و اعتلای جوامع،تصریح کرد: امروز بانک جهانی سرمایه های مختلف را با معیارهای مختلف می سنجد و اگر جامعه جهانی بنا بر سرمایه انسانی رشد کند قطعا تمام سرمایه های آن جامعه رشد خواهد کرد و به معنای دیگر سرمایه انسانی مبنای تحول و رشد سایر سرمایه هاست.

رییس سازمان آموزش استثنایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه عدالت آموزشی در حوزه منطقه ای، مدرسه و مجازی تاکید دارند،افزود: یکی از جنبه های عدالت آموزشی در حوزه مجازی یا دیجتالی است که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند شبکه شاد به عنوان یک اقدام مهم، سالم و پرظرفیت نگذاشت تا آموزش در کشور تعطیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها