واکسیناسیون هرمزگانی ها تا پایان هفته آغاز می شود



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به محض دریافت محموله واکسن کرونا در استان ، واکسیناسیون (احتمالا تا پایان این هفته) آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۲۱ بهمن ماه) در تشریح این خبر، افزود: سهمیه واکسن کرونای هرمزگان به استان ارسال شد و واکسیناسیون احتمالا تا پایان این هفته آغاز می‌شود.

 وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته یک مبتلا به کرونا درهرمزگان جان باخت و شمار جانباختگان بیماران کرونایی در هرمزگان به ۱۰۰۶ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون از ۱۰۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هرمزگان ، ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: کادر درمان در بخش های آی سی یو ویژه بیماران کرونا اولین اولویت دریافت واکسن هستند.

او گفت : پزشکان و پرستاران و افرادی که در بخش های کووید بیمارستان ها خدمت می کنند و پرسنل مراکز بهداشت استان که کارهای نمونه گیری و غربالگری کرونا را انجام می دهند اولویت های بعدی تزریق کرونا هستند. این واکسن در ۲نوبت و به فاصله ۲هفته از یکدیگر تزریق می شود و حدود ۹۱درصد ایمنی ایجاد می کند.

دکتر نوروزیان یادآور شد: دریافت کنندگان واکسن باید در فاصله بین دو مرحله تزریق، همچنان پروتکل ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها