معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

صید ماهی به‌شکل ترال متوقف شد



ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: صید ماهی به‌شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی برای دولت ارسال شد تا منافع مرزنشینان تامین شود.
 
به گزارش صبح ساحل، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: این طرح‌ها در حال اجرا است و صید ماهی به‌شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی برای دولت ارسال شد تا منافع مرزنشینان تامین شود.
ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این باره گفت: با همکاری وزارت کشور و دادگستری ۱۴۰۰نفر از زندانیان ایرانی در سایر کشورها آزاد شدند و به کشور آمدند.

وی ادامه داد: در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده، یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ بازارچه برای کولبران تدوین شده که بتوانند از معافیت گمرکی استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش مردم در مهار بیماری کرونا در روزهای پایانی سال اظهار کرد: در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم و از مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد، ضمن اینکه ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع خواهدبود و محدودیت‌های شبانه فعلا ادامه دارد.

کشتی‌های صنعتی ترال در خلیج فارس و دریای عمان سال‌هاست که اعتراض بومیان و دوستداران محیط زیست را برانگیخته است. بعضی از این کشتی‌ها بدون رعایت محدودیت‌ها و قوانین صیادی از حد خود جلوتر آمده و به حریم آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده‌اند. خلیج فارس و دریای عمان در طول این سال‌ها و به‌ویژه در چند سال اخیر جولانگاه قاچاقچیان و صیادان غیرمجاز ترال چینی شده‌است. این اقدام‌ نادرست هم نسل آبزیان را به نابودی کشانده‌ و هم امنیت شغلی و اجتماعی را از مرزنشینان و صیادان محلی گرفته‌است. صیادان در طول این سال‌ها سکوت نکرده‌اند و بارها و بارها نسبت به این روش صید، شاکی بوده‌اند. ولی به واسطه برخی مجوزهای خاص و نبود حمایت‌های لازم، جز دردسر و بلاتکلیفی برای‌شان عایدی نداشته‌است. فقط هر از چند گاهی شاهد توقیف این شناورهای به ظاهر چینی بوده‌ایم. قبول داریم که دریا مملو از ثروت و برای همگان است اما مشکل این جاست که عده‌ای به سهم خودشان قانع نیستند و با صدها لنج صیادی مجهز به ادوات ترال، به آب‌های داخلی ایران نفوذ کرده و با صید بی‌رویه و غیرمجاز، ریشه صید و صیادی را خشکانده‌اند.
دراین شرایط بحرانی است که صید انواع آبزیان خارج از فصل صید و در شرایط تخم‌ریزی، نابالغ بودن آبزیان و همچنین تخریب زیستگاه این موجودات دریایی رقم می‌خورد و موجب از بین رفتن همیشگی نسل این آبزیان می‌شود. با ادامه این روند چیزی جز حسرت برای آیندگان باقی نخواهد ماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها