عملیات احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس آغاز شد



عملیات احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور عصر پنجشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در حاشیه عملیات اجرایی این فضای آموزشی گفت: این شهرک آموزشی در قالب ۱۰ فضای مدرسه ۱۲ کلاسه شامل (پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه) با مشارکت ۵۰ درصدی خیران و سازمان نوسازی ساخته می‌شود.

سید فخرالدین هاشمی افزود: مساحت فضای آموزشی این شهرک ۲۵ هزار مترمربع و فضای خدماتی، اداری، فرهنگ سرا و درمانگاه فرهنگیان ان نیز در مجموع ۱۵ هزار مترمربع دارد.

وی بیان داشت: با ساخت این فضای آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان هرمزگان امکان استفاده از این فضا را دارند و می‌تواند کمبود فضای آموزشی در شهرک پیامبراعظم (ص) را جبران کند.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهارداشت: این شهرک آموزشی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار که با تاکید استاندار هرمزگان به صورت رایگان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته است، ساخته می‌شود و با توجه به کاربری‌های مختلف درنظرگرفته شده برای این زمین، امکان تامین منابع مالی برای نگهداری اماکن این مجموعه از محل پلان‌های تجاری طراحی شده در فضای بیرونی این مجموعه نیز وجود دارد.

هاشمی یادآورشد: این شهرک آموزشی همچنین باتوجه به معیارهای مطرح شده در سند تحول بنیادین که بر متمرکز کردن فضای آموزشی تاکید دارد، طراحی شده و امکان دسترسی به فضاهای ورزشی، خدماتی و فرهنگی برای تمام مدارس در قسمت مرکزی سایت فراهم شده است.

وی ابرازداشت: عملیات اجرابی نخستین مدرسه از این شهرک آموزشی نیز با تاکید استاندار و تامین مالی ۱۰۰ درصدی طرح از سوی شرکت فولاد هرمزگان در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها