هجوم گردشگران و مسافران به جزیره کیش



چندی پیش اعلام شد رنگ کرونایی کیش آبی شده و معنا و مفهوم آن این بود که وضعیت کرونایی در جزیره کیش به تعادل رسیده اما زمانی نگذشت که تصاویر کنسرت ها در جزیره نگاه ها را به خود معطوف کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان ، چندی پیش اعلام شد رنگ کرونایی کیش آبی شده است و معنا و مفهوم آن این بود که وضعیت کرونایی در جزیره کیش به تعادل رسیده و با رعایت نکات تا حدودی این بیماری در جزیره کیش کنترل شده است.

اما داستان از زمانی آغاز شد که مسافران زمستانی از زمین و آسمان به سوی جزیره کیش رهسپار شدند و با برپایی کنسرت‌ها سوت شروع مجدد کرونا در جزیره کیش به صدا درآمد.

تقریباً دو هفته‌ای از این موضوع می‌گذرد و مسافران بسیاری در کیش حضور دارند.درصد اشغال هتل‌ها در جزیره کیش به ۹۵ درصد رسیده است و این نشان از حضور بالای گردشگر و مسافر در جزیره کیش دارد.

هرچند که قیمت بلیط‌ها در این ایام سر به فلک کشید، اما گویا هیچ مانعی برای حضور مسافران در جزیره کیش وجود ندارد. جزیره‌ای که در ابتدای اپیدمی این بیماری و با همت بلند مدیران و مسئولان و همچنین بخش درمانی و بهداشتی تا مدت‌ها از ورود این ویروس به جزیره کیش جلوگیری کردند.

علی عرب، مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در خصوص ورود گردشگران از مبادی ورودی به جزیره کیش اعم از هوایی و دریایی  عنوان کرد: اعمال محدودیت‌ها در خصوص تردد‌های هوایی و دریایی در اختیار ستاد مبارزه با کرونا و شورای سلامت کیش است که هر تصمیمی که در این شورا به تصویب رسیده و ابلاغ شود ما به عنوان متولی بحث مدیریت حمل و نقل هوایی و دریایی جزیره کیش ملزم به اجرای  مصوبات خواهیم بود.

او افزود: در حال حاضر محدودیت‌ها در مورد خودرو‌های پلاک ملی از سوی مسیر‌های دریایی به جزیره کیش اعمال و از ورود این خودرو‌ها به جزیره کیش ممانعت به عمل می‌آید.

عرب در خصوص تعداد پرواز‌ها و مسافران دریایی به جزیره کیش نیز بیان کرد: در حال حاضر در این خصوص محدودیتی وجود ندارد و با توجه به اینکه ظرفیت هواپیما‌ها و کشتی‌ها در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است از نظر رعایت نکات بهداشتی در هواپیماها، شناور‌ها و در ترمینال‌های فرودگاه‌ها و بنادر نداریم و تیم‌های نظارتی به خوبی این مهم را مدیریت کرده و اطلاع رسانی‌های مناسبی در این خصوص انجام شده است .

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در خصوص محدویت‌های تردد در ایام نوروز گفت: در این مورد هنوز محدودیتی پیش بینی نشده است و اگرمصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ شود با هماهنگی سازمان بنادر و هواپیمایی کشوری این محدودیت‌ها را قطعاً اعمال خواهیم نمود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها