وزیر آموزش و پرورش:

شبکه شاد ظرفیت زیادی برای آموزش مجازی دارد



حاجی میرزایی گفت: گسترش عدالت آموزشی و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار از اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پروش است.

به گزارش  صبح ساحل، محسن حاجی میرزایی، وزیرآموزش و پرورش صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: توجه ویژه به مقوله عدالت آموزشی با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله استان مرزی هرمزگان از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان،حاجی میرزایی افزود: وزارت آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص نظام تعلیم و تربیت دارد.

او با اشاره به دستاورد‌های آموزش و پرورش استان هرمزگان، گفت: روند تحولات در آموزش و پرورش استان چشمگیر است و در حوزه آموزش متوسطه این استان دارای رشد مناسبی است که باید به این رشد شتاب بیشتری بخشیده شود.

به گفته حاجی میرزایی، سرانه فضا‌های آموزشی ایمن در هرمزگان بسیار مطلوب است.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیامد‌های بیماری کرونا، گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا فرصت پیوند با خانواده‌ها محکم‌تر از قبل شده است به طوری که خانواده‌ها دستیار معلم هستند و نقش آن‌ها فراگیرتر و گسترده‌تر شده است.

    حاجی میرزایی افزود: گستردگی این اپیدمی ضرورت توجه به روش‌های نوین آموزشی را ایجاد کرد که خوشبختانه با کمک و تلاش شبانه روزی معلمان و مدیران عزیز تعلیم و تربیت هیچ گاه در کشور تعطیل نشد و روند اجرای برنامه‌های آموزشی را به روش‌های حضوری و غیر حضوری دنبال کرده ایم.

    حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: با توجه به مرزی بودن استان هرمزگان و شرایط خاص آن و ریشه دار بودن محرومیت‌ها در مناطق مختلف، نیازمند عزم ملی در پایان بخشی به این مشکلات خصوصا در مقوله عدالت آموزشی هستیم چرا که مردم شریف استان دین خود را در همه صحنه‌ها به نظام و انقلاب ادا کرده اند.

    حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه نقش نهاد تعلیم و تربیت در تقویت بنیه علمی و دینی جوانان و نوجوانان بسیار خطیر است، افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه و دستیابی کشور به عزت و پیشرفت است.

    ظرفیت بالای شبکه شاد برای آموزش مجازی

    محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش همچنین در گفت و گو با مدیران مدارس هرمزگان از طریق شبکه شاد گفت: شیوع کرونا کار آموزش را بسیار سخت و دشوار کرد، اما با بهره گیری از شیوه های نوین خللی در روند آموزش دانش آموزان ایجاد نشد.

    حاجی میرزایی افزود: «شاد» یک شبکه اختصاصی است که جامعه وسیعی را در بر گرفته و از ظرفیت بالایی در امر آموزش مجازی برخوردار است.

    او گفت: یک مدیر موفق در این شرایط مدیری است که با تسلط بر روش‌های مختلف آموزشی و ایجاد انگیزه برای معلمان و با برخورداری از یک اطلس آموزشی از شرایط تحصیل همه دانش آموزان خود و مشکلات احتمالی آنان مطلع باشد.

    وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از اهتمام ویژه مدیران، معلمان و خانواده‌ها در شرایط سخت کنونی برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی، گفت: سپاس گذار این تلاش‌ها هستیم و امیدواریم این زحمات با بهترین پاداش‌ها از سوی خداوند متعال همراه باشد.

    حاجی میرزایی افزود: نظام عظیم و گسترده تعلیم و تربیت وظیفه دارد تا خدمات آموزشی را به همگان ارائه دهد و هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

    برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
    0 / 200
    • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
    • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

    آخرین خبرها