بودجه 1400 شهرداری بندرعباس با اکثریت آرا به تصویب رسید

پایان اختلاف



بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس به پایان رسید. اعضای پارلمان شهری بندرعباس با برگزاری جلسه‌های متعدد، بالاخره در ۲۶ بهمن‌ماه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس را بدون تغییر، به تصویب رساندند. در دویست و بیست‌و‌یکمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.
 
پرداخت حقوق کارگران در اولویت شهرداری
«آبتین امیری»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور جلسه با بیان این‌که به عنوان نماینده مردم بندرعباس وظیفه خود می‌دانم تا مسائل شهروندان را عنوان کنم، گفت: «مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، فشار زیادی را بر قشر آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه وارد کرده است. شورای شهر می‌تواند در نشستی با مسئولان استانی معضل گرانی و فشار بر مردم را مطرح کند و در حوزه‌هایی که نیاز به حضور شورا و شهرداری است، ورود مثبت و سازنده‌ای برای حل مشکلات مردم داشته باشد».
او اضافه کرد: «با توجه به این‌که در روزهای آخر سال هستیم، انتظار می‌رود مسئله حقوق کارگران در اولویت قرار گیرد. این‌که بتوانیم مسئله حمایتی از کارگر را در اولویت قرار دهیم، مسئولیت شورای شهر است. تقاضا دارم جلسه‌ای با معاونت مالی شهرداری داشته باشیم تا وضعیت پرداخت حقوق کارگران را در آخر سال با اولویت‌بندی منابع، مدیریت کنیم».
این عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این‌که بسیاری از نیروهای شهرداری با مشکل تبدیل وضعیت مواجه هستند، افزود: «مسئله تبدیل وضعیت ضمن این‌که انگیزه کارمندان و کارگران شهرداری را پایین آورده‌است، باعث شده تا بسیاری از پست‌های حساس فاقد نیروهای توانمند باشد. نتیجه این اتفاق پایین آمدن میزان کارآمدی شهرداری بندرعباس است. لازم است شهرداری طرحی را آماده کرده و در اختیار شورا قرار دهد تا این موضوع هرچه سریع‌تر پیگیری شود».
امیری با تاکید بر این‌که فاضلاب شهری همچنان جزو دغدغه‌های شهر بندرعباس است، گفت: «از روز اولی که وارد شورا شدیم، شهروندان این انتظار را داشتند که موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و به سرانجام مثبت برسانیم. تا زمانی‌که تصمیمی کلان در سطوح بالا گرفته نشود، به نتیجه مثبتی نمی‌رسیم. لازم است برای به سرانجام رساندن این موضوع نشستی را با مقامات بالا دست اعم از نمایندگان مجلس و استاندار داشته باشیم».
  
اختصاص محلی به نام «بپ‎گپو»
«مجید عسکری‌زاده»، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: «اقتصاد در محلات و توجه به اقتصاد خُرد از مهم‌ترین مسائلی است که باید در بودجه 1400 شهرداری به آن پرداخته شود. باید دو ردیف مسئولیت اجتماعی و کسب‌وکار خانگی را برای حمایت از اقتصاد خرد در محلات و بافت فرسوده در بودجه تعریف کنیم. می‌توانیم هر سال کمک‌های خوبی از صنایع استان برای رفاه مردم آسیب‌پذیر طلب کنیم».
«فیصل دانش»، عضو دیگر شورای شهر بندرعباس با گرامی‌داشت یاد مرحوم «محمد خطیبی‌زاده»، از چهره‌های فرهنگی استان هرمزگان، به اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پیشنهاد کرد تا میدان، بوستان، خیابان یا مکانی را به نام این چهره ماندگار فرهنگی اختصاص دهند. «رضا حیدری زاده»، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: «اعمال تغییراتی که مد نظر اعضای شورای شهر بود، افزایش رقم بودجه را به دنبال داشت که سعی کردیم با تغییر ردیف‌های بودجه، مبلغ را تغییر ندهیم. امیدواریم بودجه 1400 بودجه‌ای باشد که رفاه مردم را بیش از پیش رقم بزند».
  
اجماع بر سر بودجه
«محمدمهدی جهانبخش»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: «بودجه 1400 نقشه مالی شهرداری برای سال آینده است. امیدواریم که تحقق درآمدها را داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ها را طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، مقرر کنیم».
او با بیان این‌که وضعیت درآمدی شهرداری در سال 99 مطلوب نبود، افزود: «مسائل رفاهی و حقوقی پرسنل شهرداری، تاب‌آوری شهر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ارتقای سطح ایمنی شهر، توجه ویژه به حوزه خدمات شهری از اولویت‌های اصلی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری است».
جهانبخش عنوان کرد: «هزار و 760 میلیارد تومان بودجه شهرداری بندرعباس بود که تقدیم شورا شد. جا‌به‌جایی‌های زیادی در ردیف، پروژه و مبالغ داشتیم اما در مجموع تغییری در رقم بودجه حاصل نشد. 49 درصد از این مبلغ متعلق به بودجه جاری، 40 درصد بودجه عمرانی و 10 به دیون سنواتی قطعی شده شهرداری اختصاص یافته است».
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: «اصلاحاتی که اعضای شورا درباره بیمه مسئولیت مدنی، ایجاد پل‌های عابر پیاده روی خورهای سطح شهر، پارکینگ عمومی، آسفالت محلات، بیمه پرداخت مهد کودک‌ها، ورزش همگانی، ساماندهی بازارچه‌ها و ساحل عنوان کردند، در بودجه اعمال و اصلاح شده است». در پایان جلسه 221 شورای اسلامی شهر بندرعباس کلیات بودجه 1400 شهرداری بندرعباس به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.
«اسلام باوقار»، رئیس شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: «پس از قید اصلاحات لازم در بودجه شهرداری بندرعباس، بودجه به فرمانداری ارسال می‌شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها