تخلیه و بارگیری ۴.۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی با استفاده از خطوط ریلی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالا با استفاده از ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی رضا محمدی کرجی ران  روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این کالاها شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن صادراتی و یک میلیون تن وارداتی به صورت فله ای، کانتینری، حمل کیسه ای، پالت و حمل مواد نفتی و روغنی  بوده است.

وی، ماه های منتهی به پایان سال را زمانهای پررونق جابه جایی از طریق ناوگان ریلی دانست و افزود: در پنج‌ماهه(مهر، آبان،  آذر، دی و بهمن) به شکل تجمیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهند که نمودارها بیان گر رشد صعودی در این بخش است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم  این اداره کل توسعه فعالیتها و جابجایی کالا ازطریق ریل بوده که ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی مهم ترین اقداماتی است که حول این  محور در بندر شهید رجایی  به انجام رسید.

به گفته محمدی ، درحال حاضر۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می باشد که جابه جایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها