کاهش 40 درصدی ورود مسافر به قشم



فرماندار شهرستان قشم گفت: از ابتدای بهمن ماه امسال تا پایان هفته گذشته با اعمال محدودیت‌های کرونا در کشور، ورود مسافران به قشم با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا نصری»، روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم گفت: محدودیت‌های جزیره قشم برای کمتر از یک هفته و فقط شامل خودروهای شخصی بود و تردد از طریق هوایی، دریایی و اتوبوس به قشم برقرار است. وی ادامه داد: از یکم تا ۲۴ بهمن ماه امسال در مسیر هوایی، ریلی و اتوبوسی در همسنجی با سال قبل، در مجموع کاهش ۴۰ درصدی را شاهد بودیم که این کاهش به دلیل محدودیت‌های ستاد کرونای قشم نیست.

فرماندار قشم اضافه کرد: در این مدت ۲۷ هزار و ۵۷۰ خوردوی سواری به قشم وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافت. وی افزود: محدودیت تردد خودروی شخصی باعث کاهش پنج درصدی ورود مسافر به قشم شده است که تاثیر چندانی بر اقتصاد جزیره قشم ندارد.

رییس ستاد مقابله با کرونا قشم ادامه داد: هر تعطیلی و محدودیتی بر اساس دستورالعمل‌های کشوری ستاد مقابله با کرونا انجام شده است و تصمیم شخصی در این امر دخیل نیست. وی اظهار کرد: همه اعضای ستاد کرونا در قشم به دنبال راهکاری برای هماهنگی بین حفظ جان و نان مردم هستند و در این راه از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

نصری افزود: ساده‌ترین راه کنترل بیماری تعطیل کردن ورودی‌ها است اما ستاد شهرستان قشم به دلیل وابسته بدون اقتصاد جزیره به گردشگری، فقط محدودیت‌ ورود خودروی شخصی را اعمال کرد.

وی اضافه کرد: شرایط و رعایت دستورالعمل‌ها توسط متولیان و الزام رعایت آن برای مجتمع‌ها در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند این شرایط را بهبود بخشد.

فرماندار قشم در پایان بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی در نوروز ۱۴۰۰ شرایط مناسبی را برای ورود گردشگران نوروزی در قشم ایجاد کنیم تا علاوه بهبود وضعیت اقتصاد جزیره، سلامت مردم شهرستان نیز در معرض خطر قرار نگیرد.

گفتنی است؛ «مرتضی شیخ زاده»، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم امروز گفت: سامانه قشم زیبا برای هوشمندسازی سفر به قشم در ایام شیوع کرونا طراحی و از ابتدای اسفندماه اجرایی می‌شود که برای سفر به این جزیره باید در آن ثبت نام کرد. شیخ زاده  افزود: این سامانه به منظور ارایه خدمات گردشگری شایسته به گردشگران و نیز ساماندهی به صنعت گردشگری قشم به ویژه در ایام نوروز و با هدف جلوگیری از ازدحام افراد طراحی شده است. رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور از امکانات این سامانه به شمار می‌رود. به گفته‌ی معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم؛ اطلاعات مربوط به سلامت افراد از نظر بیماری کووید-۱۹ با اتصال به درگاه اینترنتی وزارت بهداشت بررسی و تاییدیه سفر برای سرپرست و افراد همراه ارایه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها