نماینده ولی فقیه درهرمزگان:

طرح توانمندسازی محلات با محوریت امام جماعت و مسجد اجرا می شود



نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مسجد به عنوان مکان ولادت انقلاب اسلامی یاد کرد که ظرفیت مناسبی برای فعالیت های بزرگ برای گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهارداشت: مساجد به عنوان مراکز مهم در بوجود آمدن و بقای انقلاب اسلامی در کشور نقش تاثیرگذاری داشته اند.
وی افزود: اگر بتوانیم از همه ظرفیت های مسجد استفاده کنیم قطعا قادر خواهیم بود کارهای بزرگی را برای گام دوم انقلاب انجام دهیم.
امام جمعه بندرعباس به محور قرار گرفتن امام جماعت در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و بیان داشت: شبکه امامت که از امام جماعت آغاز و سپس به امام جمعه و در نهایت متصل به امام المسلمین می شود یک شبکه مبارکی است که می تواند در جهت تحقق منویات ولی امر مسلمین نقش آفرین باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت مسجد اشاره کرد و گفت: بسیج هم در کنار کانون، حضور فعالی در مساجد دارد که هم اکنون در حال اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت امام جماعت و مسجد است.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره وجود برخی از تنش ها بین دستگاه های فعال در حوزه مسجد، تصریح کرد: گروه های مختلفی در مسجد فعالیت می کنند که وجود اختلاف سلیقه و گاها ایجاد تنش در این بین امری طبیعی است اما با مدیریت مطلوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد شاهد کمترین تنش در کانون های فرهنگی هنری بوده ایم که این باعث افتخار است و جای قدردانی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی قرارگاه ولایت در گام دوم در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت ها ازجمله کانون های مساجد، پایگاه های بسیج، جبهه انقلاب فرهنگی، گروه های جهادی و موسسات خیریه باید با هدف هم افزایی به عضویت این قرارگاه درآیند و همانند دانه های یک زنجیر به هم متصل شوند تا با هم پوشانی از انجام کارهای موازی پرهیز شود.


امام جمعه بندرعباس، از کانون ها به عنوان یک ظرفیت مهم یاد کرد و افزود: مجموعه های فعال در حوزه فرهنگ دینی نظیر کانون های فرهنگی هنری، گروه های جهادی باید با توانمندی و ظرفیت هم آشنا شوند تا در مواقع لزوم از پتانسیل و ظرفیت یکدیگر در راستای پیشبرد اهداف بهره برداری کنند.
وی همچنین به اهمیت گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: در گام دوم نمی توانیم با همان سرعتی که در گام نخست داشتیم به اهداف مدنظر رهبری و نظام دست یابیم و برنامه ها باید با سرعت بیشتر و متناسب با گام دوم اجرا شود.
عبادی زاده در ادامه با اشاره به ترکیبی بودن استان، گفت: ۴۰ درصد از جمعیت هرمزگان را برادران اهل سنت تشکیل می دهند و از این رو ضروری است که مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت نیز عضو شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.


امان جمعه بندرعباس در پایان به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه امامان جماعت در شهرستان های مختلف استان، پیشنهاد داد که مدیر ستاد هماهنگی کانون ها می تواند با حضور در این کارگاه ها به تبیین سیاست های ستاد و مطالبات خود از ائه جماعت در جهت توسعه و تقویت کانون ها بپردازد.
در این نشست رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و حجت الاسلام طاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد قشم گزارشی از عملکرد کانون ها در طرح ملی ایران قوی را ارائه دادند.
حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه های علمیه استان و احمد نفیسی نماینده استاندار هرمزگان نیز برای تقویت جایگاه کانون ها اعلام آمادگی کردند

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها