همایون امیرزاده:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر اصلاح مصوبه حذف الزام دولتی‌ها به انتشار آگهی در روزنامه‌ها است



رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی مصوبه هیات وزیران مبنی بر حذف الزام دولتی‌ها به انتشار آگهی در روزنامه‌ها تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح این مصوبه تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را به عمل می آورد.
به گزارش صبح ساحل، «همایون امیرزاده»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه حذف الزام دولتی ها به انتشار آگهی در روزنامه‌ها گفت: از سال 1336 بر اساس مواد قانونی و بر اساس ماده 14 و بند ماده 13 قانون برگزاری مناقصات و مزایده های دولتی مشخص شده تمام مجموعه های دولتی مزایده ها و مناقصات در اختیار را در دو یا سه مرحله باید در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کنند.

وی ادامه داد: در تاریخ 25 بهمن بر اساس مصوبه هیات وزیران انتشار مکتوب مزایده ها و مناقصات دولتی حذف و به صورت الکترونیک شد.این مصوبه واکنش هایی را در پی داشت و البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی مجموعه هم به این مصوبه واکنش نشان داد.

امیرزاده در عین حال تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال و در آن به ضررکردهای این مصوبه اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع 270 تا 300 روزنامه کثیر الانتشار در کشور در حدود 20 میلیارد تومان از طریق انتشار آگهی‌ها به دست می آورند و 70 تا 80 میلیارد هم یارانه مطبوعات است. موضوع آگهی ها که در سال 83 در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مورد بررسی قرار گرفت و این اختیار را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داد که این وزارتخانه باید قوانین مربوط به آگهی ها را تدوین کند.

امیرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا با اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممکن است مصوبه لغو شود یا خیر، گفت: امیدوارم و ممکن است لغو شود. همچنین در گفت و گوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آقای جهانگیری مقرر شده در اولین جلسه مربوطه این مصوبه دوباره در دستور کار قرار بگیرد. البته در حوزه آگهی های الکترونیک مشکلی نداریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این مشکل در حوزه اگهی های مکتوب پیشگام شده است زیرا این مصوبه در آینده مخاطراتی را برای مطبوعات ایجاد می کند و در شرایطی که بسیاری از مشاغل مورد حمایت هستند مناسب نیست برای مطبوعات مشکل فراهم شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مصوبه باید اظهار نظر کارشناسی داشته باشد و نباید بدون آن به تصویب می رسید و اکنون با کمک دولت به اصلاح آن خوش بین هستیم. مصوبه حذف الزام دولتی ها به انتشار اگهی در روزنامه ها دارای 10 تا 12 بند مغایر با قانون است و در حاشیه مسائلی مانند کاغذ، چاپ، کرونا و ... که عرصه های مختلف مشاغل حرفه ای را دچار مخاطره کرده و همچنین به این دلیل که آگهی های الکترونیک نمی تواند نیازهای کافی را برطرف کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصرار دارد که قانون انتشار آگهی های دولتی به مسیر قانونی خود برگردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها