سه تازه داماد بندرخمیری به یکسال زندان محکوم شدند



سه تازه داماد بندرخمیری به علت چشم‌پوشی از وضعیت بحرانی کرونا و برگزاری مراسم عروسی خود به یک سال حبس محکوم شدند.

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه نوروزيان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اتهام این افراد را تهدید علیه بهداشت عمومی از طرف دادگاه عنوان کرد.
به گفته دکتر نوروزیان، برگزاری مراسم عروسی و عزا مهمترین عامل شیوع ویروس کروناست و تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روستای هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجهند. وی اضافه کرد: بنا به حکم دادگاه به استناد این ماده، برگزارکنندگان عروسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و در صورت تخلف و برگزاری جشن و در صورت سرایت بیماری به دیگران محکوم به پرداخت تمامی خسارت‌های مالی و جانی (اعم از دیه و هزینه‌های درمانی) خواهند شد.
 
گفتنی است؛ مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شودممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد. به موجب تبصره ۱ همین ماه تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی یا آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ‌دامپزشکی خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، فرماندار خمیر در 26 بهمن‌ماه از قرنطینه ۳ روستا در شهرستان خمیر به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا در این روستاها خبر داده و گفته است: این۳ روستاها در بخش مرکزی خمیر شامل روستای درواخانی ، کیشی و کرمران است.
وی افزود: قرنطینه این روستاها با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا در این مناطق و به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ با تصمیم ستاد مقابله با کرونا انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها