با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

مجتمع دامپروری شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک افتتاح شد



همزمان با آئین افتتاح 286 پروژه بخش تعاون در کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ارتباط ویدئویی، فاز اول مجتمع دامپروری 500 راسی شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک هرمزگان نیز با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فرماندار شهرستان و مدیرعامل شرکت افتتاح شد.

به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح بزرگترین مجتمع دامی استان گفت: فرهنگ تعاون و ایجاد تعاونی‌ها در استان قابل توجه است و با توجه به مجموع تعاونی‌های استان با 2 هزار و 970 تعاونی باعضويت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر و ایجاد بیش از 77 هزار فرصت شغلی نفر که فعالیت دارند، این بخش ظرفیت خوبی برای تولید و ایجاد اشتغال است.

همتی افزود: این تعاونی ها در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی در 14 گرایش مختلف فعالیت دارند و
تشكيل یک هزار و 14 تعاوني و جذب بیش از 18 هزار عضو و 11 هزار و 760 فرصت شغلی و همچنین صادرات 824 ميليون دلار و تشكيل 167 تعاونی بانوان از جمله اقدامات مهم بخش تعاون استان در دولت یازدهم و دوازدهم است. وی اضافه کرد: صید بیش از 80 درصدی آبزيان استان، حمل ونقل كالاهاي صادراتي و وارداتي از بنادر استان به كشورهاي حاشيه خليج فارس و بلعكس، حمل و نقل صد درصدی دریایی مسافر و بار از بنادر استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، توزیع 70 درصدی مواد سوختی مورد نیاز استان، انجام شدن حجم وسیعی از حمل و نقل بار جاده ای و احداث 38 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی های استان از مهم ترین شاخص های این بخش اقتصادی است.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از راههای توزیع ثروت و عدالت اقتصادی توسط بخش تعاون انجام می شود و از جوانان استان انتظار داریم که با تشکیل تعاونی های نوین به حوزه اقتصادی و اشتغال ورود کنند.

اشتغالزایی 40نفری در بزرگترین مجتمع دامی هرمزگان


«هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در حاشیه افتتاح بزرگترین مجتمع دامی استان گفت: فاز اول این مجتمع دامپروری با 500 راس گاو شیری، دارای ظرفیت تولید سالانه 4000 تن شیر از طريق بهره گيري از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی را دارد. ابراهیمی افزود: تمامی زیر ساخت های موجود در اين مجتمع، ظرفیت توسعه دامداری تا 2000 راس را دارا می باشد که در صورت تأمین اعتبار در آینده این مهم نیز قابل تحقق خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال 92 با عضویت 20 نفر و با اشتغالزایی 40 نفر به منظور تولید شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک با ظرفیت اسمی 1300 راس به ثبت رسیده است.

ابراهیمی افزود: عمليات اجرايي طرح مجتمع دامپروري این تعاونی که بزرگترین مجتمع دامی هرمزگان است. در زمینی به مساحت 22 هکتار با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان به اجرا درآمده‌است که 8 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات پرداختی به تعاونی( 50 میلیارد تسهیلات طرح توسعه اشتغال پايدار روستایی و عشایری – 30 میلیارد منابع داخلی بانک کشاورزی) و مابقی نیز توسط اعضا تامین شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها