مدیر جهاد کشاورزی قشم:

از ابتدای سال تاکنون، ملخ صحرایی در شهرستان مشاهده نشده است



مدیر جهاد کشاورزی قشم با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع قشم توسط تیم جهادکشاروزی قشم ردیابی شده است گفت:  ملخ صحرایی در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مالک یزدان پناه افزود: مناطقی که باید ردیابی شوند از طریق سامانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائوFAO) به این مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نتیجه ردیابی ها نیز با سامانه ELOCUST۳M برای فائو ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قشم تصریح کرد: همه روستاهای جزیره قشم مورد ردیابی قرار گرفتند اما در هیچ نقطه از شهرستان قشم این آفت مشاهده نشد.

وی افزود: ردیابی در مناطقی که پیش از این ملخ صحرایی مشاهده شده، مانند روستاهای چاهو شرقی و غربی، گورزین و توریان با شدت و تکرار بیشتری انجام می‌شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: هماهنگی‌ها با دهیاران برای سرعت عمل در صورت مشاهده ملخ صحرایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: مردم محلی نقش مهمی در شناسایی و اقدام به موقع دارند که در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال ۱۳۹۷ تا کنون بیش از ۶۳ هزار هکتار از مراتع این شهرستان ردیابی شده است.

وی  ادامه داد:  در این مدت ۷۰۰ هکتار از  منطقه‌های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شده است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: برای سمپاشی از سم دلتامترین با نسبت نیم در هزار  استفاده شد.

وی همچنین گفت: سازمان منطقه آزاد قشم نیز روزانه اکیپی برای ردیابی ملخ صحرایی اعزام می‌کند و در بحث سم‌پاشی نیز همکاری مناسبی با مدیریت جهاد کشاورزی دارد.

 

بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها