٣٨٨ هکتار از سواحل کیش از دسترس بخش خصوصی خارج شد



مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: ۳۸۸ هزار مترمربع از سواحل این جزیره از دسترس بخش خصوصی خارج شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، ابوالفضل طیبی با بیان این‌که اجرای این طرح با دشواری‌ها و مخالفت‌های بسیاری از سمت ذینفعان بخش خصوصی همراه بود، افزود: در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا مانند دبی که همسایه جزیره کیش است شاهد هستیم بخش عمده سواحل ارزشمند این شهر به دلیل ساخت و ساز نزدیک به دریا در اختیار افراد و بخش خصوصی است و از دسترس مردم و گردشگران خارج شده است. هدفگذاری ما آزادسازی نوار ساحلی کیش و اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری عمومی مانند پارک‌های ساحلی در این سواحل است تا برای همیشه هیچ‌کس نتواند به ثروتی که متعلق به همه مردم ایران است دست‌درازی کند.

او اظهار کرد: آزادسازی سواحل پروژه دشواری بود که با حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نتیجه رسید و درحال حاضر عملیات تبدیل این فضاها به پارک‌های ساحلی در دست انجام است تا بزرگ‌ترین پارک ساحلی کشور در جزیره کیش ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: تاکنون با احداث پارک طلوع در محور شرق به غرب و پارک‌های ساحلی مجاور مناطق کرانه و مارینا، حدود ۱۸ کیلومتر پارک ساحلی ایجاد شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است وسعت پارک ساحلی کیش به ۳۰ کیلومتر برسد.

طیبی همچنین از کاشت بیش از ۴۰۰ درخت نخل خرما و نارگیل در نوار ساحلی خبر داد و افزود: این آمار به هزار نفر خواهد رسید و علاوه بر درختان نخل با ایجاد فضای سبز ساحلی، تا کنون ۴۰ هکتار به فضای سبز کیش افزوده شده است که این رقم نیز به ۵۰ هکتار تا پایان سال افزایش می‌یابد.

او گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهری جزیره کیش پیست دوچرخه‌سواری این جزیره است که در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های زیادی شده بود و از سویی این پیست همزمان به عنوان پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری مورد استفاده بود که در یک عملیات گسترده ضمن بهسازی پیست دوچرخه و اجرای روکش حفاظتی برای نگهداری بهینه از این پیست ۵۴ کیلومتری، مسیر مجزای پیاده‌روی برای شهروندان و گردشگران در مجاورت این پیست در سواحل کیش در دست احداث است که یکی از مهم‌ترین اثرات ایجاد این مسیر جلوگیری از برخورد و سوانح ناشی از تصادف عابران پیاده با دوچرخه و موتور است.

او به بازسازی و بهسازی کاخ مرجان اشاره کرد و گفت این پروژه به لحاظ فرهنگی و تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است و درحال حاضر در دست انجام است.  

ساخت آثار فرهنگی و هنری در حوزه هنرهای تجسمی که با برگزاری رویدادهای هنری توسط هنرمندان کشور انجام شده و در سطح شهر نصب شده به همراه توسعه مناطق بومی و محلی کیش به لحاظ توسعه بوم‌گردی و ایجاد مجموعه‌ای از زمین‌های ورزشی ساحلی در این منطقه از دیگر اقدامات انجام‌شده در جزیره کیش است که مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش به آن‌ها هم اشاره کرد.

به گفته طیبی،  طرح تحول در توسعه شهری کیش همگام با رشد شاخص‌های گردشگری جهانی و ملی محور برنامه‌ریزی‌هایی است که به صورت مجموعه‌ای کامل از اقدامات در حوزه‌های امور شهری، زیربنایی، زیباسازی و عمرانی اجرای آن از اواخر بهار امسال آغاز شده و در همه این موضوعات پروژه‌های مختلفی درحال اجرا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها