وزیر بهداشت:

۲۵۰هزار دوز واکسن چینی در راه ایران است



وزیر بهداشت گفت: 250 هزار دوز واکسن سینوفارم چین هفته آینده وارد کشور ایران می ‎شود.
به گزارش صبح ساحل و به نقل از انتخاب، «سعید نمکی» وزیر بهداشت با اعلام این خبر اضافه کزد: 250 هزار دوز واکسن سینوفارم چین هفته آینده وارد کشور ایران می ‎شود و واکسن آسترازنکا نیز اواخر ماه میلادی به ایران می رسد.
وی گفت: در حال حاضر با هند و کره هم در حال رایزنی هستیم و مقدمات واکسن کوبایی هم به زودی با انتقال دانش فنی وارد می‎شود.با یک دوز از این واکسن بهبودیافتگان کرونا می‎توانند در برابر ویروس مقاوم‎تر شوند.

   

لازم به ذکر است به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو واکسن کرونای سینوفارم علاوه بر چین در امارات، بحرین، عربستان، ترکیه، اردن، مصر و پاکستان، ثبت و تایید شده است. واکسن شرکت سینوفارم یک روز مانده به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۱۰ دی ۱۳۹۹ رسما مجوز ورود به بازار را دریافت کرد. واکسن های سینوفارم دارای یک کارت شناسایی الکترونیکی است که از طریق آن می توان کل فرایند و جریان تولید واکسن از جمله اینکه این واکسن به کجا ارسال شده و دریافت کننده اش چه کسی بوده است را پیگیری کرد. داده های موجود نشان می دهد میزان اثربخشی این واکسن ۷۹.۳۴ درصد است و به خاطر هماهنگی ایمنی، اثربخشی، سهولت دسترسی و قابلیت مصرف به تایید استاندارد سازمان جهانی بهداشت و اداره ملی نظارت بر داروی چین رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها