سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

تا پایان امسال هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت



سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت، گفت: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری های استان وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر خلیلی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: نیاز روزانه هرمزگان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و سازمان جهاد کشاورزی طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می‌کند.

وی بیان داشت: براساس مصوبه نشست هماهنگی توسط صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می‌کند.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: شب گذشته نیز ۱۰۹ تن مرغ کشتار شده و تا چند روز آینده مابقی نیاز استان به کمبود مرغ گرم برطرف می‌شود.
خلیلی ادامه داد: ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۱ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان هرمزگان انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه ریزی لازم انجام شده و کمبودی نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ نحوه قیمت گذاری در چهارچوب ستاد تنطیم بازار هرمزگان و براساس قیمت روز منطقه ای و یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می‌شود.

مرغ گوشتی در کنار محصولاتی همچون تخم مرغ و گوشت قرمز از مواد مهم غذایی و در ارتباط مستقیم با امنیت غذایی است که شاخصی مهم در توسعه پایدار نیز محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها