فیلمی از بندرعباس، برگزیده بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر کیش شد



چهارمین جشنواره بین المللی فیلم موج،‌ با برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از آثار برگزیده در جزیره کیش روز گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش صبح ساحل، در این رویدادهنری ۴۱ فیلم داستانی و مستند  با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۴ فیلم دربخش داستانی و۱۷ فیلم در بخش مستند شرکت کرده بودند.  در این مراسم کریم لک زاده داور بخش بهترین فیلم نامه گفت: امسال فیلمی را شایسته تندیس ندانستیم و به جای تندیس دو دیپلم افتخار در نظر گرفته‌ایم. بر همین اساس جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی به فیلم «زیباترین غریق جهان» نوشته مهران امیری حسینی و جایزه بهترین فیلم نامه اورجینال به فیلم «قطار»نوشته امیرحسین طالشی تعلق گرفت. در بخش دوم مراسم به برگزیدگان بخش بین الملل جوایزی اهدا و  فیلم بهروز عباسی با نام «لنه ۱۹۲۷ بندرعباس» منتخب بهترین فیلم مستند این بخش شد.

 جایزه بهترین فیلم بردار نیز به آرمان فیاض برای فیلم«شوفر» اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند به فیلم «پیرمرد و کوهستان»ساخته محمد ریداگوزنای از کشور مغرب تعلق گرفت. در بخش کاندیداهای بهترین فیلم نامه،فیلم های بادبادک ها، آن بالا، شوفر و اسب سفید بالدار نامزد شده بودند که از این بین فیلم نامه «اسب سفید بالدار» ساخته مهیار ماندگار تندیس جشنواره و بهترین فیلم نامه را به خود اختصاص داد و در ادامه فیلم «شوفر» ساخته رضا نجاتی دیپلم افتخار را از آن خود کرد.

در بخش دستاورد هنری سفر و گردشگری جایزه طراحی صحنه به «اسب سفید بالدار» مهیار ماندگار و بهترین فیلمبرداری به فیلم«شوفر» رضا نجاتی اهدا گردید.  در ادامه بهترین فیلمنامه سفر و گردشگری از بین فیلم های پاندای قرمز،شوفر،دابور، و اسب سفید بالدار،دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به رضا نجاتی برای فیلم «شوفر» و بهترین کارگردانی به مهیار ماندگار برای فیلم«اسب سفید بالدار» تعلق گرفت. همچنین در بخش بهترین کارگردانی سفر و گردشگری دیپلم افتخار به فیلم پاندای قرمز ساخته علی پاک نیا و فیلم «اجاق» ساخته علی بلند نظرجایزه بهترین فیلم مستند و فیلم «دابر» سعید نجاتی جایزه بهترین فیلم داستانی را دریافت کردند. فرن حسنی نیا به عنوان بهترین بازیگر برای فیلم«دابر» انتخاب شد.

آخرین بخش اهدا جوایز مراسم بخش بهترین دستاوردهای فنی و هنری نگاه ویژه دریا بود که ازبین نامزدها جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم داستانی به «زوزه مرد» ساخته رضا گمینی و بهترین فیلم مستند به فیلم «گاندو»ساخته تیمور قادری تعلق گرفت. در انتهای این مراسم جایزه مطلق بهترین فیلم جشنواره بین المللی به فیلم اسب سفید بالدار ساخته مهیار ماندگاراهدا شد. همچنین تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی «درست مثل آب» ساخته مانوس تریانتافیلاسیس از یونان تعلق گرفت. خسرو نشان معاون گردشگری کیش نیز به فیلم «کوز»ساخته رضا اکبریان گالشکلایی از ایران جایزه یک هفته سفر به کیش و هندورابی را اهدا کرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها