شرایط سفرهای گردشگری به هرمزگان اعلام شد



معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: طرح سفر ایمن در نوروز خدمات سفر و گردشگری به صورت محدود و کنترل شده در استان‌ها و شهرهایی که مبدا و مقصد به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت مساعد و مناسب باشند اجرایی خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «فایقه اتابک»،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روز سه شنبه گفت: ستاد استانی کرونا هرمزگان هم براساس وضعیت این استان در خصوص اجرا شدن یا نشدن طرح سفرهای ایمن و مسوولانه تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود: طرح سفرهای ایمن و مسوولانه در جهت ساماندهی و نظارت بر سفرها و تورها و جلوگیری از سفرهای غیر مجاز در زمان کرونا مصوب شده و مشروط به بهبود شرایط کرونایی در کشور است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: همچنین این طرح در جهت حمایت از فعالان و بهره برداران صنعت گردشگری کشور که بدلیل شیوع ویروس کرونا متحمل خسارات زیادی شدند در ستاد ملی کرونا مصوب شده است.

اتابک ادامه داد: اجرای آن مشروط بر این خواهد بود که وضعیت انتشار ویروس و شیوع بیماری کرونا در کشور بحرانی نشود و بدون شک مسوولان کشور و هرمزگان حفظ سلامت مردم را به مخاطره نمی‌اندازند.

گفتنی است دیروز ۴ اسفندماه، معاون گردشگری هرمزگان از برنامه‌ریزی برای سفر ایمن و مسئولانه خبر داده بود که اگر وضعیت زرد و آبی کرونا در استان ادامه یابد هرمزگان میزبان گردشگران نوروزی می‌شود.  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری هم ۱۳ بهمن گفته بود سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت برنامه‌ریزی شده امکان‌پذیر خواهد بود.

ولی تیموری ادامه داده بود: این سفرها تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها