با تصویب نماینگان مجلس

قیمت پیامک در سال 1400 افزایش می‌یابد



در جلسه امروز مجلس، نماینگان تصویب کردند که در سال آینده اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت کنند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

طبق مصوبه مجلس، کارور (اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز می شود.

لازم به ذکر است، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس گفت که کمیسیون تلفیق اصلاحیه ای داده که به موجب آن، کارورهای ارایه دهنده خدمات، اجازه افزایش تعرفه اینترنتی مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

در جریان بررسی این بند پیشنهادات متعددی برای افزایش قیمت پیامک مطرح شد که در واکنش به آن ها پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که این مصوبه بدان معناست که مشترکین باید علاوه بر پول اپراتور، مبلغ دیگری را پرداخت کنند که این افزایش هزینه ها باعث  نارضایتی مردم می شود.

او از نمایندگان خواست که به گران شدن هیچ موضوعی از جمله هزینه پیامک رای مثبت ندهند و دولت مخالف است.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس نیز تاکید کرد که مجلس طرفدار مردم و ارزانی است اما اگر دولت امور را به درستی رسیدگی می کرد، این وضعیت رخ نمی داد.

همچنین در جریان بررسی بخشی از بند ی، مجتبی توانگر نماینده تهران خواستار ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام شد و گفت:  قرارداد اپراتورها با دولت، مناقصه ای است و هر سال عقد نمی شود. حتی یکی از این اپراتورها سرمایه گذار خارجی دارد و زمان آن پایان نیافته که مجلس بخواهد سهم دولت از سود اپراتورها را تغییر دهد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ گفت: مجلس قراردادهای بخش خصوصی را محترم می شمارد منتها این مصوبه در قراردادهایی اعمال می شود که در سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها