عبور سیارکی خطرناک از کنار زمین در ماه آینده



دانشمندان ناسا از عبور سیارکی بالقوه خطرناک از کنار زمین در ماه آینده خبر دادند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، سیارکی به قطر ۱.۷ کیلومتر، ماه آینده از کنار زمین عبور خواهد کرد. اگرچه بزرگترین و سریعترین سیارکی است که در سال جاری از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد، اما هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

بر اساس گزارش آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، این سیارک به اندازه کافی بزرگ است که در دسته اجرام آسمانی بالقوه خطرناک برای زمین طبقه بندی شود. به گفته مرکز ناسا، زمانی یک سیارک به عنوان «بالقوه خطرناک» تعیین می‌شود که مدار آن با زمین در فاصله بیش از ۷۰۵ میلیون کیلومتری قرار داشته باشد.

طبق آنچه ناسا گزارش می‌دهد سیارک‌های کوچک ماهانه چندین بار از کنار زمین و ماه عبور می‌کنند و قطعات آن‌ها تقریبا هر روز در جو زمین وارد و از هم می‌پاشد.

هیچ سیارک شناخته شده‌ای برای ۱۰۰ سال آینده خطر قابل توجهی برای زمین ندارد. بزرگترین تهدید شناخته شده در حال حاضر یک سیارک به نام (۴۱۰۷۷۷) ۲۰۰۹ FD است که بر اساس گزارش‌های ناسا ۱ در ۷۱۴ (کمتر از ۰.۲ ٪) احتمال دارد با زمین برخورد کند.

ناسا در حال مطالعه روش‌های انحراف سیارک‌هایی است که در نهایت در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گیرند، مثلا با استفاده از جاذبه کشتی فضایی در حال پرواز، می‌توان سیارک‌ها را به آرامی از مسیر خود خارج کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها