هشدار سازمان هواشناسی؛

افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در خلیج فارس؛ تفریحات آبی ممنوع شود



سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر،‌ دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد و نسبت به ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی توصیه کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، سازمان هواشناسی کشور همچنین با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در جنوب کشور خبر داده است.

بر این اساس این شرایط طی امروز (۶ اسفند) در خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و تنگه هرمز و طی روز جمعه (۸ اسفند) در خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که طی روز شنبه (۹ اسفند) نیز خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و دریای عمان و طی روز یکشنبه (۱۰ اسفند) خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواج و متلاطم خواهد بود.

از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل ازجمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها