۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالا از استان هرمزگان ترانزیت شده است



 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از ترانزیت بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالای  ورودی از استان هرمزگان به مقصد پایانه های مرزی سراسر کشور در ۱۰ ماهه سال ۹۹ خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل؛ یوسف عابدینی با اشاره به موقعیت راهبردی استان هرمزگان در حمل و نقل کالا جهت تسهیل تجارت میان کشورها ابراز داشت: استفاده از ظرفیت ترانزیت و گسترش حمل و نقل بین المللی کالاها علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی، موجب ارتقاء جایگاه استان و ایجاد اشتغال پایدار می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان یادآور شد: استان هرمزگان یکی از مبادی مهم ورود کالا به کشور است که از مزیت عبور کالا بهره مند می باشد، به طوریکه در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۹ میزان تناژ ترانزیت ورودی از استان هرمزگان، قریب به دو میلیون و ۲۲۰ هزار تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

‌ او افزود : میزان تردد ترانزیتی در این مدت ۱۱۰ هزار ۴۴۳ سفر بوده است که از این میزان ۹۸ هزار و ۵۰۷ سفر با وسایل نقلیه ایرانی و ۱۱ هزار و ۹۳۶ سفر نیز با وسایل نقلیه خارجی صورت گرفته است.

‌وی با تاکید بر قرار گیری هرمزگان در گلوگاه اقتصادی خلیج فارس و ارتباط با این کشور را از طریق مرز آبی خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط حمل و نقل جادهای و حمل کالاها از بندر شهید رجایی بندرعباس می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و زیرساخت های حمل و نقل جاده ای استان داشته باشد، چرا که فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی همبستگی مستقیم و مثبتی با گسترش حمل و نقل دارد.

عابدینی گفت: بیشترین تردد وسایل نقلیه ایرانی از استان هرمزگان به ترتیب به مقصد مرز دوغارون در خراسان رضوی و گذرگاه مرزی باشماق(مرز مشترک کردستان عراق) صورت گرفته و بیشترین تردد وسایل نقلیه خارجی نیز از استان هرمزگان به مقصد پایانه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان انجام شده است که همگی از مسیرهای پرترافیک ترانزیت جاده ای کشور به شمار می آیند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: عمده کالاهای ترانزیت شده از مبدا استان هرمزگان برنج، شکر و لوازم اتومبیل می باشد و موجب گسترش تجارت بین المللی با کشورهای همسایه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها