اگر قوانین جدید واتس اپ را نپذیرید، امکان دسترسی نخواهید داشت



اگرچه واتس اپ یکی از پیام های رسان محبوب در ایران است، اما برخی ها نسبت به امنیت آن نگران هستند. این پیام رسان یکی از امن ترین برنامه های جهان شناخته می شود.

  

به گزارش صبح ساحل، این پیام رسان در آپدیت های متعدد خود تلاش کرده است امنیت اطلاعات کاربران را حفظ کند و آن ها را به استفاده از برنامه تشویق نماید. چند وقت پیش بود که قابلیت های جدیدی همچون حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره به این پیام رسان افزوده شد. با اینحال گزارش های مختلفی درباره نفوذ هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران در سرتاسر دنیا وجود دارد.

اگرچه این پیام رسان اطلاعات افراد را رمزگذاری می کند، اما اگر کاربری از نسخه به روز شده آن استفاده نکند بدون شک به دردسر می افتد. در چنین شرایطی امکان لو رفتن اطلاعات خصوصی همچون تصاویر و ویدئوها وجود دارد.

واتس اپ اخیرا قوانین جدیدی را برای استفاده از این نرم افزار وضع کرد. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا این قوانین را دست و پاگیر توصیف کردند و اجرای آن را به نفع خود ندانستند. با به روزرسانی های جدید، کاربران واتس اپ مجبور خواهند شد اطلاعات شخصی همچون شماره تلفن خود را با صاحب واتس اپ در میان بگذارند.

همه کاربران باید تا 8 فوریه سال 2021 این قوانین جدید را بپذیرند. اگر کاربری قوانین جدید را نپذیرد ممکن است دسترسی اش به گفتگوها و مخاطبان خود را از دست بدهد. افرادی که با قوانین جدید فیس بوک موافق نباشند می توانند حساب کاربری شان را پاک کنند یا به سراغ پیام رسان های دیگری که در حال حاضر فعال هستند بروند. فیس بوک هدف از اعمال این قوانین را حفظ حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است.

باید این را هم بدانید که خط‌‌مشی جدید این شرکت به این معنی است که اگر کاربر برنامه را از دستگاهش حذف کند، مانع این نمی‌شود که واتساپ از اطلاعات خصوصی او استفاده نکند. برای اطمینان از اینکه واتس اپ به این کار ادامه نمی‌دهد، کاربران باید از گزینه‌های درون‌برنامه‌ای برای حذف حساب خود استفاده کنند.

اما حتی با حذف اکانت هم این شرکت می‌تواند از برخی اطلاعات حساب کاربر استفاده کند. هنگامی که حسابتان را حذف می‌کنید، این کار روی حذف برخی اطلاعاتتان تأثیری ندارد؛ مثل گروه‌هایی که ایجاده کرده‌اید یا اطلاعاتی که در هرجای این برنامه به شما مربوط شده‌اند، یا پیام‌هایتان در چت کاربرانی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها