هواشناسی هرمزگان:

وزش باد شدید، از رفتن به دریا خودداری کنید



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از  سرعت وزش باد‌های غربی در مناطق دریایی استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا هم به بیش از ۲ متر خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز با وزش باد‌های غربی به شدت مواج و طوفانی است و سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به بیش از ۲ متر می‌رسد.

سی سی پور افزود: با توجه به مواج و طوفانی بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافری و تجاری در بنادر و اسکله های استان اتخاذ شود.

او گفت: در برخی نقاط ساحلی استان نیز احتمال گردوخاک در ساعات بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه روز یکشنبه نیز سرعت وزش باد قابل ملاحظه و دریا مواج خواهد بود، افزود: به تناوب تا روز‌های پایانی هفته جاری وزش باد شدید شاخص‌ترین پدیده مناطق دریایی استان خواهد بود.

سی سی پور گفت:از فردا در برخی نقاط استان کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در طول روز رخ می‌دهد.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان نیز در خصوص وزش باد شدید و طوفانی بودن دریا به صیادان و صاحبان شناور‌ها هشدار داد و از آنان خواست که توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از رفتن به دریا خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها