بروز عوارض شدید در پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن اسپوتنیک روسی



مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت خبر منتشر شده درباره خونریزی داخلی شدید یکی از کادر درمان پس از تزریق واکسن اسپوتنیک را تایید کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذاودارو، درباره خبر خونریزی داخلی شدید پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن اسپوتنیک در شهر گناباد، اظهار کرد: یکی از همکاران پزشک ما در گناباد پس از تزریق واکسن روسی دچار علائم گوارشی و در مدفوع او ‌خون دیده شد.

او ادامه داد: به طور کلی هر واکسنی دارای عوارضی است و این موضوع بعید و دور از انتظار نیست.

جهانپور افزود: در حال حاضر بروز عوارض گوارشی در همکار پزشک در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست که این عوارض مربوط به تزریق واکسن است یا نه.

او گفت: بروز علایم گوارشی پس از تزریق واکسن بسیار نادر است، اما بعید نیست و همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند.

گفتنی است؛ روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد دکتر نبی‌پور پزشک متخصص اطفال شهر گناباد که چندی پیش واکسن کرونای اسپوتنیک روسی تزریق کرده بود؛ به دلیل عوارض این واکسن و خونریزی شدید داخلی در بیمارستان بستری شده است.

    

واکنش وزارت بهداشت به خونریزی پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن اسپوتنیک

لازم به ذکر است که، واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است.

واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

مطابق با اطلاعات بنیاد سرمایه گذاری های مستقل روسیه، واکسن « اسپوتنیک وی» در 16 کشور جهان به ثبت رسیده است. انتظار می رود که طی چند روز آینده، شهروندان بولیوی، قزاقستان، ترکمنستان، فلسطین، امارات متحده عربی، پاراگوئه، مجارستان، ارمنستان، الجزیره، بوسنی و جمهوری صربستان، ونزوئلا و ایران با واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه واکسینه بشوند.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها