وام 150 میلیونی برای مسكن میلیاردی



وزارت راه و شهرسازی، دو روز پیش تفاهمنامه‌ای تحت عنوان «ساخت 50 هزار واحد مسكونی ارزان‌قیمت برای اقشار كم‌درآمد» با حضور یك بانك قرض‌الحسنه امضا كرد. تفاهمنامه‌ای كه در قالب آن قرار است 150 میلیون تومان وام كم‌بهره به واجدان شرایط پرداخت شود.


بر اساس این تفاهمنامه 6 ماده‌ای كه بین معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بانك عامل امضا مقرر شده تا به 50 هزار نفری كه جزو دهك‌های كم‌درآمدی جامعه هستند (دهك‌های یك تا 3) 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با كارمزد 4 درصد پرداخت شود.  در اجرای این طرح، خانوارهای كم‌درآمد تازه ازدواج‌كرده و سرپرست خانوارهایی كه دارای 3 فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی كه در اولویت دریافت این وام‌ها و مشاركت در این طرح هستند از سوی معاونت مسكن و ساختمان به بانك اعلام و معرفی خواهند شد، زمان اجرای این تفاهمنامه 3 سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 5 سال تعیین شده است.
 اقساط  عجیب
 به نظر می‌رسد كه پیش از هر چیز، موضوع اقساط این میزان وام قرض‌الحسنه آن هم برای خرید خانه باید مورد توجه قرار گیرد. بر اساس این طرح میزان اقساط ماهانه این وام حدود 2 میلیون و 770 هزار تومان است؛ آن هم در حالی كه حداقل دستمزد یك كارگر (یعنی جامعه هدف این وام مسكن) 800 هزار تومان از این رقم كمتر است! در این شرایط گرچه سود وام 150 میلیون تومانی مسكن 4 درصد اعلام شده و متقاضی واجد شرایط مورد تایید وزارت راه و شهرسازی طی 5 سال حدود 16 میلیون تومان سود آن را پرداخت می‌كند اما چه میزان خانواده‌های كم درآمد كه اغلب در تامین معیشت خود با مشكل روبه‌رو هستند توان پرداخت اقساط این وام را خواهند داشت؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها