بیش از ۲۵ هزار کودک زیرپنج سال در هرمزگان واکسن فلج اطفال را دریافت خواهند کرد



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از واکسیناسیون ۲۵ هزار و ۹۲۲ کودک زیرپنج سال در برابر فلج اطفال در استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمود حسین‌پور روز دو شنبه گفت: این طرح همچون سالهای گذشته در ۲ مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن در آخرین روزهای بهمن اجرا شد و در حال حاضر نیز مشغول انجام مرحله دوم آن هستیم.

وی در ادامه گفت: امسال واکسیناسیون فلج اطفال در سه شهرستان شرقی هرمزگان شامل جاسک، بشاگرد و رودان توسط ۲۷۶ گروه دو نفره از نیروهای بهداشتی انجام می شود.

دکتر حسین‌پور با بیان اینکه بیماری فلج اطفال در کشور ما ریشه کن شده، خاطرنشان کرد: به دلیل مشاهده نوع دو فلج اطفال در کشورهای همسایه و با توجه به تردد برخی اتباع این کشورها به شهرستان های مذکور، اجرای طرح واکسیناسیون در این شهرها الزام یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: پارسال واکسیناسیون فلج اطفال در استان اجرا و طی آن بیش از ۲۱۰ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر هرمزگان برابر این بیماری واکسینه شدند.

دکتر حسین پور همچنین گفت: واکسیناسیون بهترین راه ریشه کنی بیماری هایی نظیر فلج اطفال است و امسال در اجرای این طرح کودکان متولد ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ به بعد، واکسن (قطره خوراکی فلج اطفال) دریافت می‌کنند.

این مقام مسوول در پایان گفت: هماهنگی و برنامه ریزی های لازم جهت اجرای هر چه بهتر این طرح انجام شده و از خانواده ها نیز خواستاریم تا در صورت حضور نداشتن در منزل به هنگام مراجعه ماموران بهداشت، جهت انجام واکسیناسیون فرزندان زیر پنج سالشان به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها