هزینه حمل و نقل خودرو به جزیره قشم برای بومیان کاهش یافت



فرماندار قشم از کاهش هزینه حمل و نقل خودرو در مسیر بنادر پهل و لافت قشم برای شهروندان و بومیان جزیره از ۵۵۰ هزار ریال به ۳۲۰ هزار ریال خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری در گفت و گویی رسانه‌ای از کاهش هزینه حمل و نقل خودرو در مسیر بنادر پهل و لافت قشم برای شهروندان و بومیان جزیره از ۵۵۰ هزار ریال به ۳۲۰ هزار ریال خبر داد.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ کرایه حمل خودروهای عبوری در این بنادر در نهم بهمن ۱۳۹۹، برای جلوگیری از افزایش هزینه خانوار ساکنان جزیره قشم پیگیری های فراوانی صورت گرفت که به تصمیم فوق منجر شد.

فرماندار قشم تصریح کرد: قشموندان با ثبت کد ملی در سامانه کارت شهروندی قشم و ارایه کد ملی در این اسکله‌ها می‌توانند به مانند قبل با هزینه ۳۲۰ هزار ریالی تردد کنند.

نصری ادامه داد: بومیان این جزیره نیز با ارایه کد ملی شامل این تخفیف می‌شوند و نیازی به ثبت‌نام در سامانه ندارند.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تردد برای ساکنان قشم منطقی نیست، تاکید کرد: این مصوبه در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ تنظیم و برای اجرا به سازمان بنادر و کشتیرانی ابلاغ و لازم الاجرا شده است.

این درحالی است که نرخ کرایه حمل انواع خودرو در مسیر پل - لافت به وسیله لندینگ‌کرافت از 9 بهمن ماه برای مسافران و شهروندان افزایش یافته بود و نرخ حمل یک سره خودروی سواری از بندر پل به بندر لافت از 32 به 55 هزار تومان، وانت از 32 به 50 هزار تومان، خاور از 38 هزار و 500 تومان به 60 هزار تومان، مینی بوس نیز از 44 به 70 هزار تومان افزایش یافته است. این مبالغ تنها بلیت حمل خودرو بوسیله لندینگ‌کرافت بود و عوارض دو سوی مسیر نیز جداگانه دریافت می‌شود.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها