معاون وزیر دارایی:

ادغام اقتصادی کشورهای خلیج‌فارس پیشتاز از برنامه 2025/ عربستان سعودی، شریک اول امارات در ارزش مبادلات تجاری است



معاون وزیر دارایی امارات با بیان اینکه ارزش کل مبادلات تجاری در سال2019 بیش از 229میلیارد درهم بوده‌است، گفت: عربستان سعودی شریک اول امارات در ارزش مبادلات تجاری است ، زیرا مبلغ آن به 113.2 میلیارد درهم ، 49 درصد از کل تجارت سال 2019 را به خود اختصاص داده است.
به گزارش صبح ساحل، «یونس حاجی الخوری»، معاون وزیر دارایی، گفت: امارات متحده عربی بیشتر مطالعات و پروژه‌های مورد نیاز ادغام اقتصادی و مالی خلیج فارس را قبل از تاریخ اجرای آن در سال 2025 به پایان رسانده‌است.  وی در مصاحبه با خبرگزاری امارات "WAM" افزود:  وزارت دارایی علاوه بر پیگیری مراحل فرآیند ادغام اقتصادی و مالی خلیج‌فارس، پیاده سازی توافقنامه اقتصاد و تشویق و حمایت از پروژه هایی که ادغام اقتصادی  خلیج‌فارس را در مراحل مختلف مالی و اقتصادی آن تعمیق می‌بخشد.
حاجی‌الخوری اضافه کرد: وزارت دارایی تلاش‌های امارات را برای دستیابی به ادغام اقتصادی خلیج فارس هدایت می کند.  فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خلیج فارس در امارات متحده عربی شاهد رشد آشکاری است، زیرا ارزش سرمایه گذاری در شرکت‌های سهامی عام مجاز به تجارت سهام برای شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به 41.4 میلیارد درهم رسیده است که افزایش 11 درصدی را نشان می دهد. همچنین ارزش معاملات املاک و مستغلات برای شهروندان خلیج فارس در امارات متحده عربی به 1.29 میلیارد درهم رسید.
وی افزود: تعداد مالکان املاک خلیج فارس در سال 2019 به 48000 مالک خلیج فارس افزایش یافته است که 10 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافته است ، در حالی که تعداد پروانه های اعطا شده به اتباع خلیج فارس برای انجام فعالیت های اقتصادی در زمین های دولتی به 29 هزار نفر رسیده است که نشان از افزایش  9 درصدی دارد . همچنین تعداد سهامداران کشورهای همکاری در شرکت های سهامی عام که سهام آنها توسط شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مجاز به تجارت است ، در سال 2019 به 204 هزار نفر رسید.
حاجی‌الخوری گفت: تعداد کارگران خلیج فارس در بخش دولتی امارات متحده عربی در سال 2019 1826 کارمند بوده است که نسبت به سال 2018 3 درصد رشد داشته است ، در حالی که تعداد کارگران حوزه خلیج فارس در بخش خصوصی امارات متحده عربی در سال 2019 به 7322 نفر رسیده است که 16 درصد افزایش دارد گفتنی است تعداد کل اتباع خلیج فارس از مشمولان بازنشستگی در امارات متحده عربی 9426 ذی نفع بهره مند می شوند ، در حالی که تعداد کل اتباع خلیج فارس که از بیمه اجتماعی در امارات متحده عربی بهره مند می شوند به 5478 ذی نفع رسیده است.
مبادلات تجاری بین امارات و کشورهای همکاری در سال 2019 به یک افزایش چشمگیر رسید، ارزش کل مبادلات تجاری بالغ بر 229 میلیارد درهم بود که نسبت به سال 2018 4 درصد افزایش نشان می دهد. معاون وزیر دارایی گفت: عربستان سعودی شریک اول امارات در ارزش مبادلات تجاری است ، زیرا مبلغ آن به 113.2 میلیارد درهم ، 49 درصد از کل تجارت سال 2019 را به خود اختصاص داده است و سلطان نشین عمان پس از عربستان سعودی از نظر ارزش مبادله تجاری قراردارد که بالغ بر 48 میلیارد درهم یا 22٪ از ارزش کل مبادلات تجاری با کشورهای شورای همکاری است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها