نگرانی از روند رو به افزایش ویروس جهش یافته در جزیره کیش



سخنگوی شورای سلامت کیش از چرخش ویروس جهش یافته در بیشتر شهر‌های کشور خبر داد و گفت: روند بیماری نشان دهنده چرخش ویروس است و منتظر دریافت نتایج آزمایش‌ها از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هستیم.

  

به گزارش صبح ساحل،  محمدرضا رضانیا با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص وضعیت بحرانی کیش، گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مصاحبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سخنگوی شورای سلامت کیش را تکذیب می‌کنم.


وی گفت: نکته قابل توجه این است که با ورود مسافران در ایام نوروز روبرو هستیم و جزیره کیش از نظر رنگ بندی‌ها تاکنون در رنگ زرد قرار گرفته است.

دکتر رضانیا افزود: نگرانی ما به خاطر شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در جزیره کیش است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: این ویروس در بیش از ۲۸ استان کشور درحال کشور درحال چرخش است و قطعا می‌تواند وارد جزیره کیش هم شود.
 رضانیا گفت: تنها راه مقابله رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، عدم حضور در نقاط پر تردد و ازدحام نکردن در مکان‌های پرجمعیت است.

وی گفت: هم اکنون وضعیت جزیره کیش در رنگ بندی‌ها رنگ زرد است و بیماری را تحت کنترل داریم و چنانچه اتفاق خاصی رخ دهد و مجبور شویم محدودیتی لحاظ کنیم قطعا لحاظ می‌کنیم تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم.

وی افزود: درخصوص کرونای جهش یافته ما مجموع مثبت‌های قبلی خود را که در طی ۱۰ روز گذشته برای بانک ژنی به آزمایشگاه بندرعباس ارسال کردیم و بعد از مشخص شدن نتایج، اعلام خواهد شد.

رضانیا گفت: روند بیماری نشان دهنده این است که این بیماری در جزیره کیش در چرخش است و منتظر دریافت نتایج از سوی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس هستیم.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها