صدور مجوز برای سفر به قشم آسان تر شد



قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از دریافت مجوز ورود به قشم بدون نیاز به اینترنت و از طریق کد دستوری ussd خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، مرتضی شیخ زاده صبح امروز(۲۹ اسفندماه) در جلسه کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با همکاری واحد فن آورزی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم، کد دستوری ۵۵#۶۶۵۵* برای صدور مجوز ورود به قشم بدون نیاز به اینترنت فراهم شده است.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت قشموندان، ورود هرگونه مسافر به قشم بدون مجوز سفر ممنوع است و صدور این مجوز هم اکنون با روش‌های متفاوت و آسان در دسترس گردشگران و مسافران جزیره قشم در ایام نوروز قرار دارد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی قشم از نصب هرگونه چادر مسافرتی در سطح جزیره قشم جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا و شرایط خاص سفر به قشم، قطعا آمار کمتری نسبت به هرسال وارد جزیره می‌شوند اما شرایط جاده‌ها و اسکله‌های مسافری و گردشگری باید به گونه‌ای باشد که از هرگونه تجمعی جلوگیری شود.

شیخ زاده تاکید کرد: نیروی دریابانی قشم مانند هرسال بر فعالیت قایق‌های مسافری و جت اسکی‌ها در سواحل این جزیره نظارت دارد.

استفاده از جت اسکی در ایام نوروز در ساحل جزایر ناز ممنوع است

رییس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در این جلسه گفت: استفاده از جت اسکی در ایام نوروز در ساحل جزایر ناز ممنوع است و همه جت اسکی‌های تفریحی به ساحل ریگو منتقل می‌شوند.

حسین رفیعی افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری ازهرگونه برخورد جت اسکی‌ها با مسافرانی که قصد آبتنی در سواحل جزیره ناز دارند گرفته شده است.

وی ادامه داد: نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، علاوه بر نظم و امنیت عادی که هرسال در ستاد نوروزی سفر داشته‌ایم، جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز بر عهده کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک گذاشته شده است.

رییس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: ایجاد نظم و امنیت به خصوص در بحث جاده ای برای کاهش تصادفات و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در کمپ‌پارک‌ها، اسکله های مسافری و گردشگری هدف اصلی تفاهم نامه با نیروهای نظامی و انتظامی جزیره قشم است.

فرماندهان نیروی دریابانی، پلیس راه، پلیس فرودگاه و نماینده فرماندهی انتظامی قشم در این جلسه، ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد شرایط ایمن و حفظ امنیت و سلامت مردم و مسافران، نقطه نظرات و راهکارهایی را ارایه کردند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری نیروهای نظامی و انتظامی با سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تامین امنیت و آسایش بیشتر مسافران و قشموندان در ایام نوروز ۱۴۰۰ به امضا رسید.

 

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها