موزه های هرمزگان در ایام نوروز دایر هستند



سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از باز بودن موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی هرمزگان در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، سهراب بناوند گفت: تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان هرمزگان در مناطق زرد دایر هستند و تنها قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به علت مرمت تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نقاط استان هرمزگان در شرایط زرد قرار دارد، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از ملزومات بازدید از اماکن فرهنگی ـ تاریخی استان است.

بناوند عنوان کرد: موزه‌ها با نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل و  در شهرهای زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دایر هستند.

 گفتنی است که موزه های بسیاری در استان هرمزگان وجود دارد که تعدادی از آنها در مرکز استان قرار دارند و عباتند از :موزه مردم شناسی بندرعباس، موزه آب، موزه حیات وحش، موزه معبد هندوها و حمام گله داری است. از موزه های معروف اطراف استان نیز می توان به موزه مردم‌شناسی بندرکنگ،موزه حمام خان بستک،موزه مردم‌شناسی جناح،موزه ناخدا علی که در جزیره قشم قرار گرفته و اشیای این موزه با همت ناخدا علی از دوستداران فرهنگ و هنر این منطقه جمع‌آوری شده است. ابزار و وسایل معیشت، کشاورزی، صیادی، ظروف، زیورآلات از جمله دیدنی‌های این موزه است. اشاره کرد. این موارد تنها بخشی از موزه های استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها