افتتاح 12 طرح اقتصادی و عمرانی در منطقه آزاد قشم



با مشارکت بیش از ۸۰ درصدی بخش خصوصی، ۱۲ طرح اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری شاخص در قشم با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۲۰ میلیون دلار و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال امروز توسط رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه در سومین آیین افتتاح طرح‌های اقتصادی مناطق آزاد کشور درقشم گفت:با بهره برداری این طرح‌های شاخص اقتصادی و عمرانی در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مجموعا برای بیش از چهار هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

کیهان عباسیان افزود: طرح توسعه بندر تجاری بهمن شهر قشم با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم یکی از شاخص‌ترین طرح‌های عمرانی است که به تسهیل مبادلات و خدمات به تجاری، کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بخش نخست این طرح توسعه فضای آسفالت بندر بهمن به طول ۳۶۰ متر، یک رمپ رو رو را شامل می‌شود که به پهلوگیری همزمان شناورهای پنج هزار و ۱۰ هزار تنی کمک کرده و باعث تسهیل در نقل و انتقال کالاها در شناورها می‌شود. همچنین امکان پهلوگیری همزمان هفت لنج باری و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها به ۱۴ فروند را فراهم می‌کند که این طرح در زمان اجرا برای ۱۰۰ نیرو اشتغال به همراه داشته است.

وی، اسکله سوخت‌رسانی شرکت ستاره قشم یکی از طرح های ملی سازمان منطقه آزاد قشم دانست و افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی امکان پهلوگیری برای کشتی‌های با توان ۱۰ هزار تن DWT را فراهم می‌کندکه در بخش ساخت اسکله سوخت رسانی این شرکت ۶۰ نیرو اشتغال داشته‌اند که این تعداد در زمان بهره برداری به ۱۲ نیرو می‌رسد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: یکی دیگر از طرح‌های اقتصادی متعلق به بخش خصوصی که توسط ریاست جمهوری افتتاح شد، طرح ساخت شناورهای یک هزار تنی و تعمیر شناورهای تا ۴۰۰ تن توسط تعاونی شناورسازی مدکندالوی قشم با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری، طرح شاخص دیگر منطقه آزاد قشم است.

عباسیان در این طرح، تراول لیفت (جرثقیل) یارد تعمیرات این شرکت که توان نقل و انتقال شناورهای تا ۴۰۰ تن وزن را برای انجام مراحل تعمیرات دارد، به بهره برداری رسید و اشتغالزایی برای ۱۵ نیرو در زمان ساخت و ۱۵۰ نیرو در زمان بهره برداری از مشخصات دیگر این طرح است.

وی تصریح کرد: همچنین مجتمع تجاری معراج با زیربنای ۱۴۷ هزار مترمربع و سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد ریال در ۸ طبقه برای افزایش سرانه فضای تجاری، اقامتی و تفریحی شهر قشم به بهره برداری ‌رسید.

عباسیان گفت:زیرزمین این مجتمع، پارکینگی با ظرفیت ۸۰۰ خودرو است و سه طبقه آن به بخش تجاری با ۱۶۵۰ واحد و ۲۴۰۰ مترمربع فضای شهربازی اختصاص یافته و یک طبقه اختصاصی برای فود کورت ها و رستوران‌ها و سه طبقه فضای هتلینگ از مشخصات دیگر این طرح است.

وی افزود: همچنین طبقه‌های پنجم تا هفتم این مجتمع با ۲۱۰ واحد شامل سوئیت‌های یک، ۲ و سه خوابه بیش از ۷۵۰ تخت به ظرفیت اقامتی جزیره اضاف کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: محوطه هشت هزار متری رو به دریای این مجتمع ظرفیتی برای افزایش فضای رفاهی و تفریحی شهر قشم به شمار می‌رود. و این طرح در زمان ساخت ۵۵۰ نیرو و در زمان بهره برداری، سه هزار و ۶۰۰ نیرو را صاحب شغل کرده است.

وی در ادامه از افتتاح سه طرح زیربنایی و عمرانی خبر داد و گفت: بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده برون شهری در محور جاده شمالی واریانت قشم به سوزا حد فاصل جزایر ناز با اعتباری افزود ۱۲۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد قشم و آماده سازی سایت مسکونی شهری (۶۵ هکتاری) با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد، شامل زیرسازی و آسفالت معابر از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در راستای بهبود شرایط زندگی و ارتقای خدمات در حوزه راه سازی است.

عباسیان افزود: فاز دوم شهرک آفتاب با سرمایه گذاری سه هزار میلیاردی شرکت تعاونی آفتاب در زمینی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل ۱۱۱ واحد مسکونی دوبلکس سه و چهار خوابه است که با هدف ارتقای سرانه فضاهای مسکونی شهر قشم مورد بهره برداری قرار گرفت که در زمان احداث این طرح‌ها ۳۸۰ نفر در آن فعالیت داشته و پس از افتتاح برای ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

وی اظهار کرد: شرکت تولیدکننده انواع خوراک دام و پودر ماهی نیز یکی از طرح‌های صنعتی است که در نخستین پنجشنبه سال ۱۴۰۰ توسط ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم به بهره برداری ‌رسید که این مجموعه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ تن خوراک دام و ۳۰۰ تن پودر ماهی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در سومین آیین بهره برداری از طرحهای مناطق آزاد درقشم افزود: همچنین شرکت تولید ماسک دیگر مجموعه تولیدی است که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد که در زمان احداث برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و با بهره برداری آن ۱۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

عباسیان در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی از  پیش راه اندازی آزمایشگاه مرجع فرآورده‌های نفت و مشتات گازی خبرداد و تصریح کرد: با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی این آزمایشگاه برای ۳۰ نفر در زمان ساخت و در زمان بهره برداری برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان داشت: سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریالی توسط بخش دولتی طرح دیگری است که امروز توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید و در زمان احداث این سامانه ۲۵ نفر در آن فعالیت داشتند و پس از بهره برداری برای ۲۵ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی تنها طرح بخش گردشگری افتتاح شده را مربوط به مجتمع اقامتی و گردشگری در ساحل جنوبی عنوان کرد و گفت: توسعه این مجتمع اقامتی با سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیاردی بخش خصوصی اجرایی شده است که ۷۵ تخت به ظرفیت اقامتی جزیره قشم اضافه کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ۹۶ نفر در زمان احداث این طرح در آن مشغول فعالیت بودند و پس از افتتاح برای ۳۸ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

 دراین مراسم استاندار هرمزگان، ائمه جمعه شیعه واهل سنت قشم و جمعی مسوولان محلی نیز حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها