عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر در هرمزگان دستگیر شد



عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر در فضای مجازی شناسایی ودستگیر شد. 
به گزارش صبح ساحل، سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا  هرمزگان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت نماینده حقوقی یکی از ادارات کل استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با انتشار فراخوان ساختگی باعث تشویش اذهان عمومی و مزاحمت برای این سازمان شده پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های کارشناسی انجام شده مشخص شد شخصی در وب سایت دیوار آگهی منتشر کرده که واحد 75 متری خام در مجتمع مسکن مهر به دلیل اینکه 4 سال خالی است به فردی بومی و متأهل و مستأجر که از امتیاز مسکن مهر استفاده نکرده باشد به قیمت 120 میلیون تومان با امکانات کامل واگذار می گردد و خریداران برای تعیین صلاحیت واگذاری به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.
این مسئول انتظامی اظهار داشت: با توجه به انتشار این آگهی و مراجعه جمعیت قابل توجهی به اداره مسکن و شهرسازی جهت پیگیری شرایط واگذاری واحد آپارتمانی فوق الذکر و مجادله مراجعه کنندگان و مهیا شدن بستر شایعه پراکنی، با تلاش های همه جانبه کارشناسان پلیس فتا عامل انتشار آگهی شناسایی شد.
سرگرد احسان بهمنی خاظر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم 37 ساله و شاغل در مشاور املاک دستگیر و به پلیس فتا انتقال و در بازجویی بعمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد : متأسفانه اکثر اعمال مجرمانه در حوزه انتشار اکاذیب در فضای مجازی،با انگیزه های ساختگی و خودفریبانه برای ارضای غرایز و منافع شخصی است و فرافکنی از خصوصیات ویژه این مجرمین است که بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب در فضای مجازی و با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی شده و قابل تعقیب است و مجرمان به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها