افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق ساحلی



کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: در مناطق ساحلی استان نیز در ساعات بعدازظهر، افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور با بیان اینکه طی روز جاری، در سطح استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود، پدیده شاخص وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، افزود:  در ساعات بعد ازظهر و شب  وزش باد نسبتا شدید شمال غربی در مناطق دریایی استان، به ویژه بنادر غربی گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود، این شرایط علاوه بر جزایر خلیج فارس در تنگه ی هرمز و با شدت کمتر در سواحل دریای عمان نیز پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن تردد های دریایی شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

سی سی پور با اشاره به اینکه در مناطق ساحلی استان نیز در ساعات بعدازظهر، افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود، عنوان کرد: طی روز دوشنبه نیز شاهد وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود، از روز سه شنبه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد و از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی مورد انتظار نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها