وزش باد شدید و صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی براساس اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید از بعد از ظهر شنبه تا سه شنبه هفته جاری و افزایش تلاطم و ارتفاع امواج دریا خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده گفت: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بین یک و نیم  تا  ۲متر  و در مناطق فراساحلی افزون‌ بر ۲متر ، احتمال گرد و خاک و کاهش دید افقی از مخاطره های این شرایط آب و هوایی است و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی در  مناطق ساحلی و فراساحلی و آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مواج شدن دریا، باید از تردد شناورهای سبک جلوگیری شود و تمهیدهای لازم در خصوص تردد شناورهای مسافربری و تجاری صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: فعالان دریایی اعم از صیادان و مالکان شناورهای سبک و غیره هشدارهای اعلامی از سوی اداره های دولتی مسوول را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود به نکات ایمنی دریایی توجه داشته باشند تا دچار حادثه نشوند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم در خصوص شرایط جوی هرمزگان در روز جاری اظهار داشت: ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود و پدیده شاخص، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا خواهد بود.

کیانوش عارفی ادامه داد: در ساعات بعد ازظهر و شب وزش سرعت باد در مناطق دریایی هرمزگان، به ویژه بندرهای غربی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی بیان داشت: این شرایط علاوه بر جزایر خلیج فارس در تنگه‌ی هرمز، با شدت کمتر در سواحل دریای عمان نیز خواهد بود که لازم است شناورهای سبک از تردد خودداری کنند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: در مناطق ساحلی استان نیز در ساعات بعدازظهر، افزایش سرعت باد و احتمال  گرد وخاک دور از انتظار نخواهد بود و در روز دوشنبه نیز وزش باد به نسبت شدید و مواج شدن دریا ادامه خواهد داشت و روز سه شنبه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها