از سرگیری پروازهای بندرعباس به دبی



استاندار هرمزگان از برنامه ریزی لازم به منظور برقراری مسیر پروازی بندرعباس– دبی در گفت وگوی مقدماتی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی از سر گیری این پروازها خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، فریدن همتی دوشنبه شب در دیدار با تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری، در خصوص رفع موانع برقراری مسیر پروازی بندرعباس – دبی افزود: زیر ساخت برقراری پرواز بندرعباس به دبی به طور کامل مهیاست و  مشکلی برای انجام این پروازها به صورت منظم وجود ندارد.
وی با بیان اینکه روابط دیرینه مردم هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای ابعاد عاطفی، انسانی، تجاری و اقتصادی است، اظهارداشت: بسیاری از شهروندان هرمزگانی همواره به دلیل پیشینه طولانی روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها ارتباط دارند، اما متقاضیان هرمزگانی سفر به دبی، هم اکنون امکان پرواز مستقیم به این مقصد را ندارند.
استاندار هرمزگان یادآورشد: قطع این پروازها علاوه بر ضربه ای که به بخش گردشگری خارجی استان وارد کرده، اقتصاد و معیشت فعالان خدمات مسافرتی را هم تهدید می‌کند و هزینه های مضاعفی را به مسافران این مسیر تحمیل کرده است.
همتی همچنین خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده، پروازهای مسیر «بندرعباس - بوموسی» و «جاسک - تهران» بر اساس نیاز منطقه در سال جدید استمرار و افزایش پیدا می‌کند. 
براساس اطلاعات منتشره اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان، درحال حاضر هواپیماهای ۱۵ شرکت پروازی ۱۶ مسیر پروازی داخلی را برای مسافران فرودگاه بین المللی بندرعباس پوشش می‌دهند و به طور میانگین روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها