بیش از ۷۴۸ هزار کیلووات برق در جزیره کیش تولید شد



مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: این شرکت سال گذشته بیش از ۷۴۸ هزار و ۵۷۷ کیلووات برق را تولید و در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

به گزارش صبح ساحل، یدالله سلطانی روز جمعه اظهار داشت: این میزان انرژی تولید شده با استفاده از ۵۴۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۷۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در اختیار مشترکان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در جزیره کیش هشت نیروگاه گازی و چهار نیروگاه دیزل با ظرفیت اسمی ۲۱۰ مگاوات ساعت و ظرفیت تولید ۱۸۰ مگاوات در حال تولید انرژی برق مورد نیاز جزیره است که این روند از میزان مصرف کیش بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش یادآور شد: پیک مصرف برق این جزیره در تابستان سال ۱۳۹۹ (مرداد ماه) به رکورد ۱۷۴ مگاوات ساعت رسید که حدود هفت مگاوات از ظرفیت تولید این شرکت پایین تر است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن رکورد مصرف به ظرفیت تولید و همچنین روند روبه رشد جمعیت جزیره کیش، این شرکت توسعه ظرفیت تولید برق را در دستور کار قرار داده است.

سلطانی گفت: در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش با وزارت نیرو تفاهم نامه ای را برای ایجاد یک نیروگاه ۴۰ مگاواتی منعقد کرده که پیش بینی می شود تا پیک مصرف (ابتدای تابستان ۱۴۰۰) این واحد احداث و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: این واحد نیروگاهی با با سرمایه گذاری مشترک وزارت نیرو و این شرکت به میزان ۲۴ میلیون دلار احداث می‌شود که پس از افتتاح ظرفیت اسمی تولید برق در این جزیره به ۲۵۰ مگاوات در هر ساعت می‌رسد.

شرکت آب و برق کیش دارای ۴۶ هزار و ۵۰۰ مشترک برق و ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است که روزانه به طور متوسط ۲۵ هزار مترمکعب آب و ۱۸۰ مگاوات برق تولید و در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده از پیشگامان  واگذاری، تولید، انتقال و توزیع آب و برق به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها