اعلام جزئیات افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان ومستمری بگیران تأمین اجتماعی



مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: برای نخستین بار حقوق فروردین ماه بازنشستگان ومستمری بگیران تأمین اجتماعی همراه با افزایش های سال جدید و متناسب سازی حقوق پرداخت می شود.

به گزارش صبح ساحل، عباس اکبری  افزود: احکام مربوط به افزایش حقوق و متناسب سازی برای کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران صادر گردیده و فرآیند پرداخت آن از ۲۰ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان در تشریح افزایش های حقوق و متناسب سازی اعلام کرد: با افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای مرحله دوم متناسب سازی، فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با صندوق کشوری ترمیم شده است.

اکبری با اشاره به اینکه اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی خواسته به حق بازنشستگان بود، عنوان کرد: در مرداد سال گذشته مرحله اول متناسب سازی سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و سپس در مهرماه ١٣٩٩ سایر صندوق های بازنشستگی یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند که متعاقب آن حقوق بازنشستگان آن صندوق ها با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله پیدا کرد.

مدیر کل تأمین استان گفت: کل مبلغ پرداختی ماهیانه در کل کشور بابت حقوق مستمری بگیران در اسفند ماه ١٣٩٨ بالغ بر ۶۶٠٠ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در اسفندماه ١٣٩٩ به ١٠ هزار میلیارد تومان و در فروردین ماه ١۴٠٠ به ١۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اکبری ادامه داد: از اسفند سال ۹۸ نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حقوقی که صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می کرد حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و با افزایش حقوق مستمری بگیران طبق ماده ٩۶ قانون‌ تأمین اجتماعی و همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در فروردین ماه ١۴٠٠ نسبت به فروردین سال ٩٨ بیش از ۱۳۰ درصد افزایش را در حقوق خواهند داشت.

مدیر کل تأمین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: بیمه شدگانی که با ٣٠ سال سابقه و حداقل حقوق بازنشسته شده بودند و در اسفند ٩٨، یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، از فروردین سال جاری با افزایش ٣٩ درصدی با احتساب یک همسر و دو فرزند، مستمری آنها ۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان خواهد بود و بیمه شدگانی که با ٢٠ سال سابقه بازنشسته شده اند و حقوق بازنشستگی آنان در اسفند ماه ١٣٩٨ حدود یک میلیون و ۶٧٠ هزار تومان دریافت می کرده اند در فروردین ماه ١۴٠٠ مبلغ ٣ میلیون و ٩٠٠ هزارتومان مستمری دریافت می کنند.

وی بیان کرد: همچنین حق عائله مندی از ۵٠ هزار تومان به ٣٧۵ هزارتومان و حق اولاد از ١۴ هزار تومان به ٩۶ هزار تومان افزایش یافته است. نکته قابل توجه این است که در صورتی که اگر با فرمول صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق ها که ٩٠ درصد شاغلین، حقوق بازنشستگان را محاسبه می کنند، افزایش ها اعمال می شد، این مبالغ به مراتب کمتر می شد.

وی همچنین به افزایش حقوق مستمری بگیران سایر سطوح ( بیشتر از حداقل دستمزد) اشاره کرد و افزود: افزایش سایر سطوح مستمری ٢۶ درصد می باشد که نکته مهم برای این افراد، ترمیم مستمری آنان متناسب با زمان بازنشستگی است. بدین شرح که «نسبت» فاصله مستمری آنان با حداقل مستمری در زمان بازنشستگی محاسبه گردیده و افزایش ٢۶ درصدی مستمری آنان می بایستی از ٧۵ درصدِ نسبت مستمری زمان بازنشستگی به حداقل دستمزد کمتر نباشد و در صورتی که از ٧۵ درصد کمتر بود، این مبلغ ترمیم می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اعلام این مطلب که در آخرین روزهای اسفند، مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی واریز شده است، اضافه کرد: این رقم مربوط به اسفند ماه است و ارتباطی به فروردین ماه ندارد و در واقع احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر شده است.

منتشر شده: 2
قادری
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
باسلام ودرود به همکاران ارجمند وگرامی که ماهها با وعده های پوچ و مدیران ودست اندرکاران تامین احتمایی سروکار گذاشته شدن جناب اقای شریتعتمداری اقای سالاری. واقعا بابت دروغ بزرگ شما صداقت زیر سوال بردید.
راضيه
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
اونايي كه ١٠ سال سابقه بازنشسته هستن چطور ميشه حقوقشون !؟؟؟
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها