سرپرست شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

عملیات اجرایی احداث سد گابریک جاسک هفته آینده آغاز می‌شود



سرپرست شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، عملیات اجرایی احداث سد گابریک جاسک در یک هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، جمشید عیدانی روز جمعه در نشست هماهنگی اجرای پروژه سد گابریک با حضور استاندار هرمزگان مجری این طرح افزود: این سد ظرفیت ذخیره سازی ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب را دارد و آب اراضی کشاورزی را تامین می‌کند.
وی بیان داشت:حفاظت مجاورین این سد در برابر سیل‌های سهمگین مخرب و کاهش میزان تخریب خاک‌های زراعی از دیگر مزیت‌های احداث سد گابریک برای مردم منطقه است.
این مسوول با اشاره به همکاری بسیار خوب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران در احداث این سد، بیان داشت: سالانه مقدار زیادی از آب‌ باران و سیلاب‌ها به رودخانه‌ها می‌ریزد که احداث سد در این مسیل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز و تسهیل‌کننده افزایش اشتغال و توسعه متوازن منطقه شود.
وی، اجرای این پروژه را سرمنشاء جهش تولید در حوزه‌های مختلف دانست و عنوان کرد: اجرای این طرح به مدیریت صحیح منابع آبی در شرایط نامساعد بارشی و خشکسالی و همچنین کنترل سیلاب‌های بزرگ مانند سال‌های اخیر کمک خواهد کرد.
عیدانی ادامه داد: وجود مشکلات اجتماعی و تعارض های مردمی یکی از دلایل تاخیر اجرای پروژه سد گابریک بود که با همکاری نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی هرمزگان، عملیات اجرایی آن سرعت آغاز می‌شود.

دیماه سال گذشته استاندار هرمزگان در نشست با فرمانده قرارگاه خاتم خواستار انجام سد گابریک جاسک شده  که پس از این دیدار تیمی از این قرارگاه  با هدف بازدید میدانی از این طرح به منطقه اعزام شدند.
 سد گابریک در ۷۵ کیلومتری شرق جاسک واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها