واکسن کرونا به ۵۲ نفر در کیش تزریق شد



رییس بیمارستان کیش گفت: واکسن کرونا در سه مرحله به ۵۲ نفر از واجدان شرایط این جزیره تزریق شده است.

به گزارش صبح ساحل؛ مصطفی نادعلی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد شامل ۴۵ نفر از کادر درمان فعال در بخش کرونایی و هفت بیمار خاص هستند که در سه مرحله نوبت اول این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد:  ۴۵ نفر از کادر درمان شامل پزشک، پرستار، پرسنل فوریت‎ های پزشکی، اورژانس ۱۱۵، ICU، نیروهای خدماتی و کمک بهیار بوده که در بخش کرونایی بیمارستان مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند.

نادعلی نژاد با بیان اینکه کادر درمان دریافت کننده این واکسن حدود ۱۰۰ درصد واجدان شرایط دریافت کننده هستند اضافه کرد: همچنین هفت نفر از بیماران تالاسمی و دیابتی نیز با رضایت خود در هفته جاری نوبت اول این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین نوبت دوم این واکسن در هفته جاری به ۲۵ نفر از کادر درمان دریافت کننده نوبت اول تزریق شده و ۲۰ نفر باقی مانده دیگر نیز هفته آینده نوبت تزریق واکسن دارند.

تا کنون در این جزیره سه هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

بر اساس مصوبات ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در این جزیره برخی فعالیت‌ها و مشاغل در پی اعلام وضعیت قرمز  شیوع این ویروس در جزیره کیش مشمول اعمال محدویت‌ و تعطیلی یک تا ۲ هفته‌ای شد.

طبق این مصوبات برای ۲ هفته فعالیت جنگ‌های شبانه، کشتی‌های تفریحی، کنسرت‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های موزیک دار،  مدارس و آموزشگاه‌ها فرهنگی و هنری، مهدهای کودک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها ممنوع است.

به منظور سنجش اوضاع جزیره و اتخاذ تصمیم با رعایت سلامت جامعه و حفظ حداقلی اقتصاد جزیره فعالیت‌هایی همچون پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌ها و تفریحات دریایی، پارک‌های آبی، باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی نیز مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها