آژیر قرمز کرونا در هرمزگان



اواخر هفته گذشته،با شوک عجیبی  روبرو شدیم.دیدن نقشه  کشور که قرمز شده و  مانند شعله های آتشی بود در دل استانها.رنگی که تا چند روز گذشته فقط چند استان را  اشغال  کرده بود اما اکنون به نوعی همه را در بر گرفته است. چهارشنبه گذشته رنگ بندی شهرهای کشور از نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان داد که به جز مناطق کوچکی در شرق کشور، تقریبا همه کشور و به خصوص همه مراکز استانها و کلانشهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند.در این رابطه واکنش های زیادی  صورت گرفته و هر فردی دیگری را  عامل  به وجود آمدن این زنگ خطر  کرونایی می دانند.
عده ای مسوولان را مقصر این حادثه ذکر می کنند که به علت باز گشایی مبادی ورودی شهرها و استانها در تعطیلات نوروز و...کشور در وضعیت ناگواری روبرو شده است،  و مسوولان مردم را که به تعطیلات عید رفتند، دید و بازدید،عدم رعایت پروتکل های بهداشت و ...مقصر می دانند.این داستان همچنان ادامه دارد و روز به روز وضعیت کشور بد و بدتر می شود و نفس ها تنگ تر.  
هرمزگان ماها قبل از تعطیلات نوروز، وضعیت به نسبت خوبی داشته ، اما با اتمام این ایام، وضعیت سختی حکم فرما شده و آمار ابتلایان و مرگ و میرها  روز به روز در حال افزایش است. چند روز گذشته در یک تجمع شش نفره خانوادگی همه افراد به کرونا مبتلا شدند که مادر خانواده بر اثر این بیماری فوت کرد.
 
شهرهای قرمز هرمزگان 
 
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان،بندرعباس،میناب،قشم،بندرخمیر، پارسیان و بندرلنگه و جزایر کیش و هرمز ‌در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند.دکتر فاطمه نوروزیان با اشاره به شاخص ها و رنگ بندی های جدید در استان افزود: 6 شهر هرمزگان در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار گرفتند. وی ادامه داد:در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.دکتر نوروزیان  شهرستان‌های رودان، حاجی آباد و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستانهای سیریک، بستک ابوموسی و بشاگرد بر اساس شاخص های و رنگ بندی های جدید در وضعیت زرد اعلام کرد که  این شهرستانها نیز در شرایط مناسبی قرار ندارند و احتمال قرمز شدن آن‌ها وجود دارد.این مقام مسوول عنوان کرد: در شرایط قرمز کرونایی برخی اماکن و سطوح مختلف شغلی از جمله تالارها، آرایشگاهها و باشگاهها باید تعطیل و از فعالیت گروه‌های مورد نظر جلوگیری شود. نوروزیان گفت: مردم خطر موج جدید کرونا را جدی بگیرند و شرط عبور از شرایط فعلی استفاده از ماسک بصورت صحیح و پرهیز از دورهمی و تجمع‌ها حتی در فضای باز است. وی از مردم استان خواست برای مدیریت پیک کرونای انگلیسی و شرایط سخت فعلی، حضور به موقع به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم ، تشخیص تسریع و درمان به موقع و حفظ قرنطینه را جدی بگیرند .
 
 استفاده از خریدهای اینترنتی 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از  شهروندان خواست که از خریدهای اینترنتی استفاده کنند و در صورتی که به منظور انجام کار ضروری قصد خروج از منزل دارند،حتما قبل از خروج از منزل تا برگشت به منزل از ماسک استفاده کنند و در جاهای شلوغ و پر تردد با تهویه کم ، کمتر حضور یابند و یا در صورت اجبار از دو ماسک و بصورت صحیح استفاده شود. نوروزیان خاطرنشان کرد که  با توجه به سرایت بیش از اندازه این ویروس جهش یافته، شهروندان بیش از گذشته باید شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار دهند در غیر اینصورت ممکن است در آینده ایی نزدیک  وارد موقعیت بسیار بدی شویم که ممکن است با پر شدن تخت های بیمارستانی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای همه بیماران غیر ممکن باشد.
امیدواریم با همکاری بسیار خوب مردم استان و همه هموطنان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی این پیک را با کمترین موارد بستری  و مرگ و میر هموطنانمان سپری کنیم،رنگ هرمزگان کم کم به سفید برگردد.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها