رییس انجمن خرمای استان انتقا د کرد؛

سفر بدون دستاوردمسئولین هرمزگان به سریلانکا



  صبح ساحل ، سیاسی -  رییس انجمن خرمای هرمزگان از نحوه اعزام و حضور هیات اقتصادی هرمزگان و برنامه های آنان به کشور سریلانکا به شدت انتقاد کرد. 

ابراهیم پورحیدری گفت: تیمی از مدیران ارشد دولتی هرمزگان به همراه چهار نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در نمایشگاه تجارت ، سرمایه گذاری و توریسم که از تاریخ 22 تا26 آبانماه در کلمبو پایتخت سریلانکا برگزار شد به دعوت سفیر سریلانکا عازم این کشور شد که متاسفانه دستاوردی برای اقتصاد و سرمایه گذاری به همراه نداشت.وی با بیان اینکه هیچگونه هماهنگی برای شرکت در نمایشگاه نشده بود تصریح کرد : پس از ساعت ها معطلی در فرودگاه برنامه ی منظمی برای شرکت در نمایشگاه وجود نداشت و همراهان دچار سردرگمی شده بودند.

 

پورحیدری اضافه کرد:  فضایی که برای ارایه نمونه محصولات کشاورزی و صیفی هرمزگان در نظرگرفته شده بود بسیارنامناسب و در سالن ماشین آلات سنگین قرار داشت که هیچ بازدیدکننده ایی از آن اطلاع پیدا نمی کرد.

 

رییس انجمن خرمای هرمزگان بیان داشت: چهارنفر از فعالان بخش کشاورزی و تولیدی در این سفر هیات دولتی استان را همراهی کرده و با هزینه شخصی خود اقدام به عرضه بهترین تولیدات و محصولات استان کردند اما در عمل هیچ خروجی ونتیجه مثبتی برای اقتصاد استان نداشت.پورحیدری برگزاری چنین سفرهایی برون مرزی را بدون برنامه ریزی و هماهنگی بخش خصوصی بیحاصل دانست و افزود:اینگونه سفرهای پرهزینه باید منافع و دستاوردی برای استان داشته و زمینه مناسبی را برای توسعه ارتباط بازرگانان این استان با کشورهدف فراهم نماید.

 

وی افزود: بازدید و سفرها باید خروجی داشته و به گسترش روابط تجاری دو کشوربیانجامد اما متاسفانه در این سفر توافقی برای مبادلات و بازار فروش محصولات هرمزگانی نشد و چندان استقبالی نیز از تولیدات هرمزگان صورت نگرفت و متقاضی محصولات با قیمت بسیار ارزان بودند.

 

گفتنی است :ظاهرا این سفرباحضور یکی از معاونان استاندار و چندتن از مدیران کل دستگاه های اداری انجام شد و اطلاع رسانی در این خصوص به رسانه ها جهت اهداف این سفر انجام نشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها